19 september 2006

Mitt sista politiska inlägg... för tillfället


Ja, Färne. Det du säger, och det André säger, låter fortfarande bra. Men låt mig förtydliga var jag kommer ifrån:

Fredrik Reinfeldt (m):
1. Magnus Uggla - Den ljusnande framtid är vår

2. Kristina från Duvemåla
3. Alphaville - Forever Young
4. Abba - The Album
5. Da Buzz - More Than Alive

Lars Ohly (v):
1. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
2. Deep Purple - In Rock
3. Green Day - American Idiot
4. Queen - A Night At The Opera
5. Danko Jones - Sleep Is The Enemy

Där är det ju tydligt. Svart på vitt (eller rött på blått, vad vet jag?).

Fuck it. Jag röstade rött, men jag är inte alltför negativt inställd till framtiden. Nu får alliansen banne mig bevisa att de verkligen kommer arbeta för ett bättre Sverige. Gillar jag vad jag ser, så... ja, fyra år är en lång tid och många åsikter hinner förändras.

En sak består dock: en person med en musiksmak som Reinfeldts kan omöjligt vara en bra människa.




Kristoffer Jonsson
kriz@dirtymischief.se

8 kommentarer:

  1. ok men vad lyssnade vår göran på då?

    lars ohly fy fan... det är sånna som han som vill att vi ska gå ut ur eu och aldrig gå med i emu.

    eu som är en grym ideologi som bygger på kol och stål unionen. där tanken att medlemmar inte ska börja kriga med varandra för att då blir de utfrysta osv. att rösta vänster är för mig en dålig utlösning på problemen. =\

    SvaraRadera
  2. europeiskt samarbete och en europeisk gemenskap är jag helt för. men en europeisk union? som usa? fuck that.

    jag är helt klart för eu om det gäller grejer som enklare att få jobb i andra länder, enklare transporter mellan länderna och en enighet länderna mellan. men när man börjar snacka om gemensam grundlag och gemensam armé... då tycker jag det har gått för långt.

    gemensam valuta ställer jag mig rätt likgiltig till. spelar ingen roll.

    SvaraRadera
  3. union.. ja egentlgein är det ett måste om man egentligen ska kunna stå sig mot länder som usa. å har man ett gemensamt försvar så är det inte heller någon som har lust att attackera inom unionen eller utanför..

    emu är ju ett sätt att förenkla marknaden mellan länderna. men visst det finns ju en del frågor som endå borde ställas. tex vårt behov för att själv kunna reglera kronan efter vårt lands ekonomi. men men som jag känner har viköpt eu så tycker jag att det är allt vi köpt och vi kan ju inte gå in halvhjärtat för något. då tappar ju principen hela poängen.

    SvaraRadera
  4. å på tal om vänstern igen.. deras ideologi är att för alla medel gå ut ur eu.

    vad är det för tokigheter?! är man med så är man med hela tiden. ingen ångervecka på eu så att säga. det skulle kosta enorma pengar om vi skulle gå ur eu. det har inte sverige råd med.

    fan vad gay vi är. har iallfall fått det som jag vill ha det och behvöer nog inte argumentera nått mer känner jag. poltik och vänskap brukar bara bli mongo. *Skrattar*

    fuck this now.. ikväll ska jag lyssna på ett framtida högtalarköp. känner mig laddad. blocket nästa!

    SvaraRadera
  5. haha. ja, ibland blir det ett problem. men tror inte det i detta gäng. vi satt ett rätt blandat gäng och följde valvakan i söndags.

    2 sossar
    1 vänsterpartist/miljöpartist
    1 moderat
    1 folkpartist
    2 centerpartister

    SvaraRadera
  6. ja hur står det egentlgien till i vårt gäng?

    hur är fördelningen? vem vinner fetfylla-valet?

    SvaraRadera
  7. jag vinner med 8 procentenheter.

    rösta på rockpartiet, valet 2010.

    SvaraRadera
  8. Tror danko har redan ett sådant parti. Vilket ni märkeromni lyssnar på den bästa stand-up:en med danko fucking jones. The magical word of rock! Måste fan köpa den skivan. allt är klockrent!

    Första mål: Sänka priset på skivor och ordna mer feta konserter i norrland =)

    SvaraRadera