10 september 2006

The Afterwaste

Bakis.

Första veckan med GI-metoden är snart till ända, och hur har det då gått? Förhållandevis bra, faktiskt. Visst har det varit motigt då och då, men det har fungerat. Bra, och god, mat. Mat som jag aldrig trodde att jag skulle laga har jag lagat. Riktigt kul fan i mig. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: GI is the shit.

Jag har dock gjort vissa snedsteg. Man ska egentligen helst inte dricka alkohol under de första veckorna, något som jag bröt mot igår. Vi skulle ut på Community, och jag hade bestämt mig för att endast dricka en enda flaska ”Suicide Solution”, vilket är Nordins hemgjorda vitvin som faktiskt smakar riktigt bra. Nåväl, det sket sig ju rätt bra. När man kör GI ska man helst inte alls dricka öl. Det sket sig ju också rätt bra. Tror jag lyckades hälla i mig fem-sex öl efter vinet var uppdrucket. Jäjä. Jag hade riktigt kul i alla fall, och det är ju huvudsaken. Jag ska dock ha cred för att jag inte köpte eller ens smakade av den mat som Lina och David inhandlade på Baloogrillen inför ”efterfesten”. Det var fan riktigt jobbigt. När man är packad och ska hem så MÅSTE man ju äta något sunkigt. Men jag klarade det. Som sagt, det var drygt.

Vad händer med mig och alkohol? Börjar jag bli gammal? Förra helgen spydde jag på förfesten, vilket förhoppningsvis kan förklaras med att vin + jäger är en dålig kombo. I morse gjorde jag också ett halvhjärtat försök att spy, men tack vare att jag inte åt något innan jag somnade så misslyckades det. Vilket nog var bra. Hoppas det är Nordins jävla vin som gör att jag blir fucked, eller avsaknaden av kolhydrater tack vare GI-metoden så att det inte är att jag börjar bli gammal och grå.

Äh… 23 jävla bast! Då ska man kunna dricka alkohol som en gud, ju. Jäjä.

Jag och Erik har idag inhandlat ingredienser inför morgondagens rätter. 355 spänn! För en enda dag! Tror fan i mig att vi måste börja hitta på egna recept. Jag menar, idag köpte vi 300 gram kallrökt, skivad lax för drygt 70 spänn. Och det är bara vad vi kommer äta till lunch imorrn. Sick.

Audioslaves nya skiva är extremt bra. Måste bara få säga det. Sitter och lyssnar på skivan med stängd dörr just nu, eftersom Erik inte köpt den än och inte vill höra något. Hett tips: “Wide Awake”, “Nothing Left To Say But Goodbye” och “Moth” är de tre sista låtarna på skivan, och alla är SNUSKIGT bra. Hur grymt som helst. Det känns som om Cornell haft mycket att säga till om gällande musiken på de tre spåren. Fucking hell. Refrängen i ”Wide Awake” får mig att rysa och ibland mina ögon att tåras. Och det, för Audioslave, sanslöst tunga riffet i ”Moth” är helt fenomenalt. Så. Nu var det sagt. Köp!

På onsdag får jag förhoppningsvis hem Mastodons och The Mars Voltas senaste släpp. Det blir extremt ös. The Mars Voltas nya har jag faktiskt inte någon uppfattning om alls. Jag har hört och läst vissa utlåtanden, och även lyssnat på något minutlångt klipp av en av låtarna. Men för er som känner till TMV så vet ni att det inte säger någonting. Blir extremt intressant, men största peppen är ändå Mastodon. Helvete vad jag längtat efter den skivan de senaste månaderna. Helt sinnessjukt. Jag är så peppad på ”Blood Mountain” att jag knappt vill få hem den. Jag är typ inte beredd att höra den än. Så känns det i alla fall.

Nä. Nu ska jag gå och hälla upp ett stort glas iskall Ramlösa och bara ta det lugnt. Bakisdagar är faktiskt the shit ibland. Kanske ska ta och se någon film ikväll?


Förresten: kolla på SVT1 klockan 21.00 ikväll. Persson vs Reinfeldt.


Until the next time.

PS. Rösta på Miljöpartiet om du gillar bra musik. Reinfeldt lyssnar ju för fan på Da Buzz. Helt seriöst!

PS2. Hihi. Alltså inte spelkonsollen. Skulle lägga upp en massa bilder i detta inlägg, men blogger.com verkar kuka ur som vanligt. Jäjä.

PS3. Släpps inte i november som utlovat.



Kristoffer Jonsson
kriz@dirtymischief.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar