25 september 2006

Eriks Fem i Topp

Hej damer och herrar. Här kommer ett cp-blogginlägg (Ett cp-blogginlägg är när man skriver på som fan utan att riktigt reflektera så mycket på vad man egentligen skriver. Man låter alltså orden bara komma fram och låter de flöda fram genom tangentbordet. Och man får inte gå tilbaka och ändra om strukturen eller skriva om meningar. Bara rätta stavfel. Av erfarenhet brukar sådana inlägg bli de bästa och mest underhållande. Att cp-blogga är en livsstil).

Det var en kung helg, framförallt en kung lördag. Folkets hus firade 20 bast här i Ume och det var gratis inträde och Mustasch lirade och det var hårdrockspub och det var ett akustiskt metalband och all fanskap. Uppdukat för succé med andra ord. Och det vart det också. Jag blev riktigt full också. Men inte sådär drygfull som jag blivit sista tiden utan mest sådär gladfull. Full och glad är det bästa! Och jag vart knappt bakis heller dagen efter. Mest bara lite sliten och trött men det är bara härligt. Jä.

Jag måste skärpa mig och verkligen uppdatera Fetfylla nu. Djävligt snart iaf. Tänkte påbörja projektet ikväll. Och avsluta det på onsdag. Det borde jag hinna. Japp, då har jag något att sikta på också. En plan helt enkelt. Ett schema för en lyckad uppdatering. Jä.

Nu tänkte jag smacka en spontan fem-i-topp-lista. Jag blev peppad nyss på det när jag läste ett tidigare blogginlägg av Färne. Så jag ska göra ungefär samma sak. Jag ska lista fem saker som peppar mig i mitt lilla liv just nu. Sen får ni tycka vad ni vill. Ni lär inte hålla med mig men samtidigt tycker jag ni ska tillvara på idé och skriva en egen fem-i-topp-just-nu-lista. Japp, ett upplägg till ett nytt blogginlägg! Mycket lägg där.. jaja, hursomhelst, ni som inte skriver så mycket på den här bloggen (JA, NI VET FANIMIG VILKA NI ÄR OCH KÄNN ER TRÄFFADE!) – gör som jag just nu och skriv en fem-i-topp-just-nu-lista! Här kommer min:

Eriks fem-i-topp-just-nu-lista

5. På femte plats smackar jag helgen som var. Helger är (framförallt när man jobbar) trevliga och sköna. Då kan man slappna av och bara göra sånt som är roligt. Som att sova och supa och umgås med goda vänner. Och en god flickvän. Sådant är finemang. Så var också den här helgen som var. Ytterst trevlig. Trevlig födelsedagskalas för Anna på fredagen. Trevlig fest på folkets hus på lördagen. Och trevlig soft söndag. Fuck yes.




4. Nintendo Wii. Japp, nu när Sony har fuckat upp sitt releasedatum på PS3 så har jag inget annat val än att börja peppa Wii-maskinen istället. Och när jag fick reda på att det nya Zelda-spelet släpps samtidigt som basenheten så blev jag riktigt peppad. Julen kommer jag att ägna åt Wii med andra ord (till mars – för då släpps PS3). Wii kommer att gå på ca 2500 laxar. Zelda kommer att gå på drygt 600 kakor eller nåt. Alltså summa 3100 potatisar. Jag kommer dock att lämna in min PS2 med två spel och få 1000 smack för det. Så då får jag loss nya Wii med Zelda och Wii Sports för 2100 spenar. Det är inte mycket. Det är ungefär lika mycket som Elin brukar lägga på en ny hip-hoptröja. Eller lika mycket som min brorsa brukar lägga på ett par nya Jeans. Nintendo Wii!

3. Mastodon. Nä, det är ju egentligen ingen nyhet för er icke-metaljävlar att Blood Mountain känns som årets skivsläpp just nu och antagligen kommer att vara det också när året är slut. Kriz uttryckte det också på ett fint sätt: ”Alltså, Mastodon är verkligen världens coolaste jävla band just nu, det är inget snack om saken” – eller något ungefär sådär sa han. Så är det. En hedrande bronsplats (som dock hade varit en fetjävla förstaplats egentligen om det var för en vecka sen. Men nyhetens behag.. lägger sig - eller hur fan man nu säger.

JAG SPARAR
MINA PENGAR TILL MASTODON!
MINA PENGAR TILL -DON!
MINA PENGAR TILL MASTO-!

JAG SPARAR
MINA PENGAR TILL MASTODON!
MINA PENGAR TILL -DON!
MINA PENGAR TILL MASTO-!
JAG SPARAR

2. ISIS. Detta underbara band släpper ett nytt album i slutet av nästa månad och det ser jag fram emot som fan. Förra skivan Panopticon har gett mig så mycket så det är sjukt. Lyssna och njut. Men skitsamma, det är inte därför ISIS ligger tvåa på min pepp-lista just nu. Nä, det är för att de precis har släppt en live-DVD som jag precis har varit och hämtat hos Svenke. Jag har bara dragit bort plasten och konstaterat att omslaget är hur stilrent som helst. Svenke har sett igenom lite granna av den och lät inte sådär egentligen jättepsysched över den men Svenke är ju å andra sidan som han är också. Jag är dock hur peppad som helst på att titta på den just nu och just därför känner jag här och nu att det blir svårt att sitta med en fetfyllauppdatering just nu också. En dvd måste man titta på, det håller inte att bara lyssna. Faaan vad jag plågar mig just nu, men jag får titta om några minuter.





1. MODO HOCKEY. Åh, vad gay tänker nu Färne och resten av er som står i täten för att vara antisport-intresserad. Fuck it. MODO Hockey och hockey överhuvudtaget ÄR stor kultur, framförallt om man är från Örnsköldsvik. Och Elitserien har precis kommit igång igen. Och MODO ligger tvåa efter tre omgångar. Men viktigast och coolaste av allt är att MODO har en ny fet arena – Swedbank Arena. Och det var hur häftigt som helst att vara där på hemmapremiären. Speciellt när MODO vann också. Det kändes underligt att stå i en hypermodern superhockeyarena i lilla Ö-vik istället för gamla sunkiga Kempehallen. Jag ska dit imorgon igen. Direkt efter jobbet. I matchtröja och halsduk och allt.


Avslutningsvis måste jag ju tillägga som jag glömde bort att säga ovan att Jocke Lind nu är en medlem i Kollektivet Rockbaren. Hela veckan ändå till fredag. Det blir trevligt. Vi var och handlade GI-käk på ICA Maxi tidigare ikväll så vi har laddat upp med käk hela veckan. Vi lär se någon film och umgås och snacka missbruk och all fanskap. Jä. Och eftersom Kriz är på praktik i Ö-vik är det som att byta bort honom mot Jocke lite grann. Och eftersom Jocke har en lugnare personlighet än HETS-JÄVLA-STRESS-Kriz så känns det faktiskt ganska skönt. Höhö.

Det var mitt cp-blogginlägg. Nu ska jag slänga på ISIS-dvd:n. På återseende.





Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

2 kommentarer:

  1. Klockrent inlägg. Mkt bra. Ditt bästa på länge, sa ja HETS-JÄVLA-BÖGEN-Erik!

    Jä.

    SvaraRadera
  2. Alltså JA! Nintendo Wii blir så att säga av! jag har typ peppat sen i våras. Inte blev det bättre av att DS Lite kickar så mycket stjärt att förhoppningarna för Wii höjs ännu mer...

    JA tack!

    SvaraRadera