25 september 2006

Ey dude cola sneakers, wana buy something anything?

Rapport från landet Ca:

Total kommentar, ey dude cola sneakers. det är ragg repliken som drogförsäljarna här i stan kör med. eller what's happening, wana buy something anything. droger är vardag här och de flesta har grödor växande i växthusen o på bakgårdarna.

Total upplevelse, jag såg tre björnar igår. Jepp de stod ca 10 m ifrån mig o Anna när vi hikade "typ in i dem". Vi knäppte massvis med bilder, men annapanna har kameran med till skolan idag så det får bli någon annan dag eller på resedagboken. Vi var iaf ute på en dagshajk igår upp till Vikings Ridge. Vilket betyder en hike på ca 8 km med en stigning på 600 m. Jag kan erkänna att det känns som faan i benen idag. Väl uppe såg käkade vi lunch o njöt i solskenet. Lite senare klampade vi på brunbjörnshonan med hennes två ungar. De käkade ris o blåbär o såg inte ut att vara särskilt sugna på människokött.

Totalt prov: Jag gjorde mitt första LLQP (Life Licence Qualification Program) på jobbet i torsdags. Vilket betyder att jag kommer att bli en jävel på kanadensikt skatterätt, försäkringsrätt och investment arbete. Kommer att bli, pga jag körde det första provet. Det finns två och det första kan jag göra hur många ggr som helst men sedan kommer provincial testet (får göras två ggr) som är det slutgiltiga för att klara kursen. det var iaf 140 frågor på 240 minuter som gällde. Svårt som tusan, så på torsdag gör jag ett nytt försök.

Nu har jag även mobil här. 001 250 5522792 är nuffret.

PS, är det någon som vill skicka hit en Kalles kaviar typ mild? Det vore det super. Saknar den som fan, DS
Tack o hej

1855, 3'rd Ave, Apt 707, Prince George, BC, V2M 5K4. Canada

2 kommentarer:

  1. med tanke på att du säger att du såg 3 björnar, så vadå testade du lite droger från sneakers-killarna? ;P

    SvaraRadera
  2. tre jävla björnar! Det är sick. Jag kommer ihåg när jag var på Skansen för några år sedan och blev helt paralyserad av björnarna där och tillbringade typ en halvtimme med att bara stå där och kika på dem tillsammans med alla kids. Men att se tre björnar ute i naturen - FY FAN VAD COOLT!

    "wanna buy something? Anything?" ska jag börja köra. Jag ska börja deala drugs. Fint inlägg Hugo! Jag blir glá!

    SvaraRadera