30 augusti 2008

Compact Disc Ordnung!


Japp senaste festen, alltså festen då jag äntligen hade fått upp mina skivor på hyllan var ännu inte problemet löst. Det må vara att det var cirka 3456082 gånger bättre att ha skivorna på en hylla istället för i två kartonger eller allternativt utpridd på golvet (Helst de gångar man är dyngrak runt 23:45 och man måste bara ha den där powertrippskivan innan peppen startar utanför dörren och in mot stora staden).

*rapar lite galla och inser att 3 white russians får en att vilja spy över tangentbordet* "Helvette för att saka n-kappen"
..

Hur som helst så fick även Erik påpeka detta på festen.. JA samligen är inte! Observera INTE komplett först den är i ORDNING! Helt klart håller jag med Erik om det. Ordnung ist mein mitten-namn for god sejk!

Hur som helst började detta med att jag kom hem från jobbet och var allmänt off efter att ha druckigt öl hela veckan i Prag. Så bangade faktiskt en fest med fetfylla-grabbarna.. dvs jag erik och skak. =).
Jag hade nämligen fått för mig att göra klart min samling av CD skivor i Hitler ordnüng.

Så nu är detta äntligen klart! Känner mig lättad som fan! Har tom gått igeom en massa gamla godingar nu ikväll i min ensamhet med lite alkohol. Helt klart festligt. Ingen som gnäller över musiken och skillnaden är marginell mot en vanlig fest där man likt förbannat sitter som kloss vid stereon och musik-sammlingen.

Ordnungsfilter:
- Alfabetiskt ordning, för och sedan efternamn..
- Om flera album i på samma artist sorteras dessa på diskografiskordning.
- Undantag är sammlingsplattor som kommer efter diskografisortering om det är fallet
- undantag är öven för singlar, soundtracks och demos.
- sortering sker just nu från vänstra nedre hörnet och försätter på hyllan ovanför och uppåt

(Erik du får gärna godkänna ordningen sedan ;P för den är så jävla smutt nu!)

I övrigt har jag planer att bli digital med hifi-anda.. men det blir till våren och ett helt annat projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar