31 augusti 2008

The X Files: I Want to Believe


Jag och Linn såg The X Files: I Want to Believe på Heron City ikväll. Vi gick och shoppade och spanade in Mio-möbler och sen var ändå klockan så mycket så vi tänkte att det är lika bra att se en bio-film när vi ändå är där.

Filmen är ändå klart sevärd, den har ju ändå fått rätt kassa recensioner (har jag för mig?). I jämförelse med förra filmen så är denna mer back to earth, dvs koncenterar sig inte så mycket på utomjordingar och UFOs. Istället är den mer lik tv-serien. Mer thriller-aktig och mer drama. Och karaktärerna får mer utrymme. Och man får ändå en kick av att se Mulder och Scully igen. Speciellt första scenen med Fox Mulder då han är en skäggig fan. Nä, men ska jag inte avslöja mer men är ni ett fan av tv-serien så kommer ni att gilla filmen också.

Jag måste börja se tv-serien från scratch nu.

I want to believe!

1 kommentar: