27 augusti 2008

Världens bästa högerhand, 'Tallica-snusk, frisörångest och skottlossning!


Klicka på denna bild och observera den en stund. Visst är den fin? Ja, den där James är ju tokig han och gör en rolig grimas och håller om lilla Corey. Och sen tittar du igen och spanar in James högerhand och speciellt hans pekfinger och tumme. Gör det. Bra. Mellan detta finger och tumme håller James sitt plektrum när han spelar gitarr. Och sen lyssnar du på My Apocalypse och framförallt koncentrerar du dig på James gitarrspelande. Riffet under Kirks solo t ex. Det är så jävla snyggt och underbart och det snyggaste James högerhand har gjort på 20 år. Världens bästa högerhand (förutom min egen då i vissa ensamma lyckliga stunder)!

Vill ni ha mer snusk? Här kommer mer Metallica-snusk. SNUSK! Klicka!




Jag har planerat att klippa mig i ca en månads tid. Det har aldrig blivit av eftersom jag inte har hunnit med det men framförallt eftersom det är jobbigt att klippa sig. Speciellt när man inte har nån trygg frisör att gå till. Jag har klippt mig hos trygga frisörer tidigare genom åren. Men av förklarliga skäl (avståndet och bilolycka) så går det inte att klippa sig hos dessa igen. Sådant är förjävligt eftersom då måste man leta upp en ny frisör. Och det kan vara ett helvete eftersom vissa frisörer kan vara i stort sett värdelösa och då får man en lågbudgetfrisyr som kanske vore snyggt om man hette Aleksej och bodde i Novosibirsk. Så jag har haft ångest. Men idag tog jag steget och gick till en frisörsalong. Här i Högdalen. Och det blev bra! Vilken lättnad! Hon kunde klippa och hade bra teknik och frågade så att det kändes rätt och allt. Men framförallt så fick jag ett glas rött och det är ju the shit. ”Vill du ha lite vin? ”Eeeeh. Ja tack!”. Ganska mycket vin också fick jag. Så jag, tuff som jag är, surplade i mig allt och kände mig faktiskt liite påverkad när jag drog ut och sprang med Nils Shaky. Det var intressant att dricka vin medan man blev klipp. Ställde jag glaset på bänken bredvid så kom 2 flugor och satte sig på kanten. OJ, tänkte och sa jag och höll istället i glaset i omgångar. Men då var jag samtidigt rädd att jag skulle få mitt eget hår i glaset. Det var spännande. Men det gick bra. Jag ska klippa mig där nästa gång också.

Avslutningsvis vill jag berätta att det är inte bara Fredde Dredde som bor i en gangsterstad. När jag gick hem från klipperiet så stod det två poliser precis utanför min trappuppgång och snackade med en gubbe. Jag frågade om något hade hänt och då berättade den ena polisen att de trodde att någon hade skjutit mot en annan och att de var typ ute och spanade. Jag fattade det som så att de letade efter kulan, att den hade kunnat göra någon skada eller så. Jag frågade om det var i närheten som det hade hänt och då sa den andra polisen ”Nä, det var långt åt helsicke härifrån”. Näe, jag förstod inte riktigt vad de gjorde men hursomhelst verkar det som att skott har avlossats inte sååå långt ifrån min bostad ändå. Det bästa med konversationen var dock att den civila gubben plötsligt sa ”Nä, nu ska jag gå och ta mig en macka, ha det bra” och då sa polisen att de skulle göra samma sak. ”Tack för infon” sa jag och polisen svarade ”mm.. tack.. vi ses.”. Vi ses!? Vad fan menade han? Ville han vara polare med mig eller förväntar han sig att han ska få sätta mig i finkan i framtiden?

Avslutningsvis II vill jag berätta att allas vår Jenna Jameson har blivit gravid efter många försök. Betoning på många där va?! Höhö.

3 kommentarer:

  1. "Nämensåatteh... vi ses!" Hahaha! Så j*vla kung polis! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, vafaan... vin hos frissan? Sådan service borde det finnas här med.

    Avslutningsvis så säger jag också "Höhö" till din betoning. Höhö.

    SvaraRadera