05 oktober 2009

Skivåret 2009 känns bra.

Jag sitter och lyssnar på Paradise Losts senaste alster som en liten pause i allt Alice In Chains - lyssnande och jag erkänner rakt av att jag gillar den här plattan väldigt mycket. Den är mörk och ger mig en känsla av... kontrollerat vemod, i brist på bättre ord. Känslor kan ju vara svåra att beskriva.

Det jag defintivt känner är hur intressant det ska bli att sammanfatta det här skivåret. Vi har redan fått uppleva en briljant platta av Mastodon. Alice In Chains senaste slog ner som en megaton-bomb av sällan skådat slag i mitt musikliv och även ISIS och Dälek har ju släppt nytt. Och där har vi två plattor jag tyvärr inte gett någon tid alls. Sen släpper både Strike Anywhere och Fu Manchu (!!!) nytt i slutet av oktober och de där två banden brukar ju alltid leverera. Tar vi oss en titt innanför landets gränser har ju, förutom Paradies Lost, även Hardcore Superstar släppt platta i år.

Det ser helt enkelt väldigt bra ut. Det ska bli intressnat att läsa alla kommande listor på den här bloggen.




(Släpper Fu Manchu årets platta 2009?)

1 kommentar: