20 oktober 2009

COM HEM får snart 100 mbit!

För er alla som är suckers för att det ska gå fort, har Com Hem och gärna skulle vilja ha fiber i huset kan detta vara lösningen på ditt i-landsproblem.

Jag är fett pepp på 100 Mbit även fast jag idag tankar mycket mindre... :-)

Framtidens tuffa krav på bredband ökar i takt med att Internet blir allt större. Det blir mer rörliga bilder, filmer och spel som kräver bandbredd. Det är inte alls kul när det går trögt som sirap. Och tunga filer gör att man behöver ett bredband som är snabbare än snabbt. Förbered dig genom att skaffa ett bredband rustat för framtiden, ett bredband där du snabbt kan ladda upp och ner information. Vi på Com Hem firar att vi levererat Bredband i 10 år genom att - håll i hatten - släppa vårt snabbaste Bredband någonsin, Bredband XXL 100 (50-100Mbit/s). Här snackar vi höghastighetsbredband! Håll ögon och öron öppna, snart är det dags.

4 kommentarer:

  1. 75 mbit kommer jag upp i med BBB, så jag antar att jag redan är där!

    SvaraRadera
  2. Som gammal kund hos Com Hem så lyfter jag ett varnignens finger. Observera intervallet 50-100Mbit/s. Det är långt ifrån säkert (skulle rent av kalla det osannorlikt) att man får en faktiskt hastighet på 100mbit. Men är man väl medveten om detta så är det ju bara att köra på.

    SvaraRadera
  3. Jo men upp-till intervallet gäller alla uppkopplingar även BBB fast självklart inte lika mycket då det kör på fiber och begränsningarna sitter inte i en kopparlina som hos com hem.

    Erik har 100 mbit om jag inte minns fel och kommer upp i 75 mbit.

    Just nu vet jag att jag har bra förbindelse med com hem. med min 50-10 mbit lina kommer jag upp i 49.2-9.85 mbit.

    om jag skaffar 100 mbit räknar jag åtminstånde att koma upp i 75 mbit. Har haft tur för jag hade sämre uppkoppling med com hem i förra lyan.

    Fast lär inte haka på detta först jag vet hur det blir med flytta ihop med cissi. Fan letat lya ett år nu. fucking insane och det med 24 års jävla köplats i i en privat hyresrättsförening.


    Blir att kränga en lya så fort man får jobb.. Problemet är att då msåte jag vänta tills jag fått jobb och ytterligare 6 månader innan jag äns får ansöka om lån.

    SvaraRadera
  4. @Pappa Dread:
    Jag har haft 12-24 och fick då 24 mbit, jag har också haft 24-50 och fick då 50 mbit. Ska nu få 50-100 om 3-5 arbetsdagar men tror mycket väl att jag kommer upp till 100 mbit.

    SvaraRadera