25 oktober 2009

Mustaine-Kaffe + Electra Mustaine

Megadeth har släppt en av årets bästa skivor men det är inte det som detta inlägg handlar om. Dave är gift med en kvinna vid namn Pam och hon sköter ett kaffeföretag (Net Worth Coffee Brokers, Inc) som verkar gå ut på att kändisar ger ut sitt eget kaffe så deras fans kan dricka samma kaffe som sin idol. Genialiskt koncept eller hur?

Givetvis kan man köpa Dave Mustaines kaffe också, något som han själv har gjort reklam för via sitt forum och i intervjuer och ska bl a ha sagt följande:

”I have personally selected this coffee from thousands available worldwide. It is by far the best-tasting coffee I have ever come across. This is the coffee that gets me up in the morning and keeps me shreddin' all day long."”

Ett sådant kaffe kan man inte låta bli att köpa eller hur? Jag har därför bestämt mig för att testa detta och kommer att köpa följande två artiklar:



Hur coolt kommer det inte vara att dricka Dave Mustaine-kaffe ur en Dave Mustaine-kaffekopp? Det kanske är ett farligt kaffe t o m och man kanske reagerar på samma sätt som någon har skrivit på bilden:


Jag surfade vidare på denna sida och man kan också köpa kaffe av Anthrax-trummisen, någon wrestling-kille men även Electra Mustaine. Electra är Daves 11-åriga dotter och har redan fått en raketkarriär och är bl a värd för Animal Planets ”Faithful Friends”. Hursomhelst verkar hon ha samma mängd hår som sin far och det blir spännande att se vad hon tar för sig i framtiden när hon blir vuxen. Frågan är om hon är lika musikalisk som sin farsa. Och man kan också fråga sig om hon är lika knäpp som sin farsa. Karriärmässigt så ligger ju Hetfield äldsta dotter, Cali Tee, efter här. Jag ser dock framför mig hur dessa båda tjejer växer upp, släpper skivor och börjar klanka ner på varandra likt sina farsor!


Electra Mustaine

4 kommentarer:

  1. Jag känner att avunden kommer närmre. GE MIG!!

    SvaraRadera
  2. Net Worth Coffee Brokers, Inc verkar dessutom vara ett vettigt kaffeföretag/cooparativ (till skilland från tex Gevalia och Zoegas). De påstår sig föredra organiska produkter och att alla bönor köps in av fair-trade-bönder.

    Det är med andra ord inte bara jävligt hårt att dricka Daves eget kaffe. Det gör även världen gott.

    SvaraRadera
  3. Fuck yeah, riktigt kvalitétskaffe! Inget Löfbergs Lila här inte! ;)

    SvaraRadera
  4. Nu dricker inte jag Löfbergs Lila men jämfört med de kaffe-företag jag nämnt tidigare så är LL rena drömföretaget. :)

    SvaraRadera