13 augusti 2007

Metallica är ute och vandrar i gamla ruiner!

Av någon anledning står jag uppe på en kulle. Lars Ulrich står på andra sidan ett enkelt stålstaket och han fiskar fram och ger mig ett backstage-pass som egentligen tillhör hans kusin eller liknande men det struntar han i. Med hjälp av passet kommer jag backstage och jag och Lars går omkring och pratar. Först är jag nervös och allt är stelt och sen blir vi bra polare. Han snackar svenska och känns lika gammal som jag. Hela backstageområdet är konstigt. Det är egentligen bara en kulle med glesa tallar och jag inser att vi befinner på toppen av ruinerna på nån gammal fästning som numera är övervuxen av mossa och sen länge förfallen. Men det är ändå backstage och Metallica har lirat eller ska lira där. Lars Ulrich går omkring och pratar med mig och har ett sällskap på ca sju personer som följer i hans följe. James gör likadant men håller sig undan. De andra två bandmedlemmarna syns inte till för mig. Jag får en känsla av att jag befinner mig i någon slags framtid och Metallica har blivit någon slags kungar. Riktiga kungar alltså som vår egen Carl Gustaf och Lars följe består av någon slags betjänter och Lars klär sig i en mantel. Sedan följer jag James på samma sätt också och vi besöker andra liknande förfallna platser och jag turas om att pratas med dessa båda herrar. Allt är skitkonstigt och båda är lite rädda för varandra och det är bara jag som pratar med dem, de pratar aldrig direkt med varandra. Jag och James sitter ner på en ny ruin och tittar neråt på en jättelik äng. Vi sitter längst upp på nån slags jättelik trappa och vi diskuterar olika scener och vilka som är lättast att spela på. James gillar inte denna eftersom han blir så trött av att springa upp och ner hela tiden.

…Så kan man drömma en måndagskväll när man slockar framför TV:n. Oerhört patetisk känner man sig när man vaknar upp och inser att man har drömt om Metallica igen. Det händer då och då och det är alltid drömmar som jag verkligen kommer ihåg och som jag blir tagna av på något sätt.

Erik är en Metallica-nörd. Hur tolkar ni denna dröm?

5 kommentarer:

  1. Det här handlar ju då om att du uppenbart ser Metallic, Lars och James, som någon slags kungar. Men dom är kungar över något gammalt och söndervittrat som gått ur tiden, därav känslan av ruiner. Drömmen beskriver även din rädsla för att kungariket Metallica ska splittras eftersom det inte går att ha två regenter i ett och samma rike.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja jag antar att det är den tolkningen som de flesta skulle ge.

    min tolkning är att de besöker Master Of Puppets heliga gamla tempel som ligger i fjärran land för länge sedan. Och de är där och försöker återupptäcka detta heliga land och hur det var där. De försöker bygga upp ett nytt kungarike på den kommande plattan där de återigen har lärt sig att bygga mäktiga borgar högt uppe på mäktiga kullar.

    SvaraRadera
  3. Ja du, det kan du ju försöka få det till om du vill... haha!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det betyder att du är boegen!

    SvaraRadera
  5. om inte annat så var det en bogenbild på lars =). ja erik din dröm kanske är på något sätt en homodröm som vill konvertera dig till den man du egentligen vill vara. en kille med bitchtits som är metallicabogen nr 1.

    men om jag ska tolka detta hårt tror jag att du längtar tillbaka till högland. The highland.. ja du vet ruiner och sånt. den tid då du enbart var ett med metallica och ingen förstod vad du var för konstig prick.

    sju personer..hmm ja det är verkligen bibliskt också. kan vara en tolkning när de sju kungarna vandrade mot den stora stjärnan.. ja frågan är vem som ligger i vaggan under den stjärnan.. ja det är nog du som önskar att dirty ska vara den stora stjärnbandet och att egentlgien metallica, kungarna ska besöka dig och du blir den nya kungen..

    SvaraRadera