17 augusti 2007

down down down


16 november 1996 - Globen, Stockholm, Sverige
17 november 1997 - Münchenbryggeriet, Stockholm, Sverige
28 maj 1999, Globen, Stockholm, Sverige
29 maj 1999 - Spektrum, Oslo, Norge
13 december 1999, Velodrom, Berlin, Tyskland
20 juli 2003 - Roskildefestivalen, Roskilde, Danmark
5 december 2003 - Preussag-Arena, Hannover, Tyskland
28 maj 2004, Ullevi, Göteborg, Sverige
13 juni 2006 - Song Festival Grounds, Tallinn, Estland
12 juli 2007 - Stadion, Stockholm, Sverige
15 juli 2007, Olympiastadion, Helsingfors, Finland

Ett kommande blogginlägg som landar snart (typ nästa vecka kanske?) kommer att gå igenom alla dessa 11 Metallica-spelningar från grunden. Jag kommer även att lista dem, vilken spelning har varit bäst och vilken har varit sämst? Osv.. Spännande va? Har ni någon gissning? Nå, få höra!

Det är fredag och jag brukar ju blogga då. Det blir en kortis nu. Sista minuterna kvar av veckan och jag är övertrött och peppad på helg. Och jag kan inte koncentrera mig. Dels pga de två nämnda orsakerna men också eftersom Robert tycker jag ska komma och dricka öl ikväll och jag är sugen men tänkte kanske ta det lugnt ändå. Äh, får se vad jag gör, imorrn blir det kräftskiva åtminstone.. Sen peppar Nordin ihjäl mig med hans jävla DOWN-länkar. Intervjuer och fakta och tidningsomslag och allt helvete. Så nu måste jag gå och köpa nya Metal Hammer också. Och lite mat. Och sen ska jag hem och städa lite och äta lite och sova lite.

Trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. 13 december 1999, Velodrom, Berlin, Tyskland

    kommer det att vara nr.1? Jag tror nog det

    SvaraRadera