17 oktober 2006

Ge mig något att peppa inför!


Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Ö-vik tar död på mig. Sista veckan på min drygt fyra veckor långa praktik är nu påbörjad, så hang in there Kriz, hang in there.

Umeå har det blivit av på helgerna, vilket känts mycket bättre än att bara hänga här. Fuck. Tur att jag har bråkiga elever att stångas med under dagarna, annars skulle jag nog gå under.

We're fucking you back, fucking you back. Pantera manglar ur högtalarna nu. Sååå jävla bra. Far Beyond Fucking Driven. Goddamn. Har den någonsin varit bättre än just nu?

Ikväll är det hockey i stan: Modo-Timrå. Jag ska inte gå. Har 10 spänn kvar på kontot nu, och till helgen är det rackartyg som gäller, så jag kostar inte på att låna till matchen ikväll. Tyvärr. Är inte vidare sugen att dra heller i för sig, så fuck it. Tippar förlust... Timrå vinner med 4-2, sista målet i öppen kasse.

"Jag sparar mina pengar till Mastodon, mina pengar till -don, mina pengar till Masto-, jag sparar...". Japp, så gick min ramsa för några veckor sedan, och då menade jag det verkligen. Hade då förhoppningar på att turnén skulle behaga svänga förbi Sverige, men icke sa nicke. Som det ser ut nu så kommer jag inte haka på till Glasgow. Tro inte att jag inte vill, för det kommer jag att vilja när det väl bär av för er andra. Missade Tallinn i somras, och det har jag haft sjuk ångest för. Detta kommer väl bli ungefär samma grej… kanske inte riktigt. Argumentet som inte håller enligt vissa kommer dock upp för mig: jag har inga pengar. Det ska betalas ny omgång linser nu i slutet av månaden, är skyldig mor o far multum sedan sommarens arbetslösa månader och jag ska redan nu börja spara pengar inför Nintendo Wii-släppet. Lägg sedan även till att jag måste köpa (minst) två nya stativ till mitt trumset om repet verkligen ska ta fart, så inser ni snart att jag inte kommer ha råd. Jag VILL VERKLIGEN INTE låna mer pengar av mina föräldrar än vad jag redan är skyldig… så tyvärr boys. No Glasgow for me. Tyvärr. Tyvärr. Sen har jag sett Mastodon två ggr och Tool har jag liksom aldrig riktigt lyssnat på, så själva spelningen har jag inte heller någon cp-pepp för... det är resan med er grabbar som jag kommer ha ångest över att missa.

Vad kan man peppa inför då? Jag vet fan inte. Eller jo, försöker peppa inför helgen. Två helger därefter blir det också en grym sådan. Rikard III på torsdag, Halloween på fredag och Khoma på lördag. Helgen efter det har Dirty spelning på Krogen Krogen. Det blir nog bra ska du se.

GI är fortfarande the shit. Inne i balansfasen nu, så jag tappar inte i vikt lika fort som förut, men jag snittar ändå ca 1 kilo per vecka. Har nu gått ner hela 14 (!) kilo sedan jag och Erik började… och det är väl cirka åtta veckor sedan. Inte bra att gå ner så mycket så snabbt, så jag har börjat utöka mitt intag av kolhydrater nu. Jäjä. Ska ner runt 10 kilo till är det tänkt, sen får det nog börja vara bra.

Jäjä. Vad mer kan man skriva? Röven-bögen? Njae…

Snart är förhoppningsvis tre ministrar nere. Leden börjar tunnas ur, och det känns rätt kul. För övrigt så tycker jag att alliansens budget suger fet jävla kuk. Sanslöst många värdelösa saker. Man ska tjäna på att arbeta, visst, men dom som idag redan står utan arbete vad händer med dom? En utopi att tro att de bara ska få jobb sådär direkt. Jag fattar inget alls. Sen ska snuspriset höjas också. Tack som fan för den, Reinfeldt & Co. Tack som fan. Kan man inte som student i alla fall få subventionerat pris? Skattesänkningar i all sin ära… tjänar man under 30.000 så kommer de extra hundringarna i plånboken varje månad inte ses röken av tack vare andra pålägg som ökning av A-kasseavgift, bilskatt osv. Fuck it fuck it fuck it. Hoppas svenska folket under dessa fyra år inser vad de gjort som sett till att mongon fått makten över vårt land. Efter valet var jag svagt optimistisk, men nu är all jävla optimism borta. Rött är rock, blått är bögigt.


Lovade Färne för några veckor sedan att skriva ett inlägg som uppmanar alla att följa layouten som vi andra gör här på bloggen. Det är VERDANA som gäller på typsnittet och font size SMALL. Inget annat. Texten bredvid ert porträtt längst ner i inlägget gäller samma sak för. Om ni missat text-filen där jag lagt upp det som behövs för att få in er bild så är adressen fortfarande: http://www.dirtymischief.se/blog/bilder.txt och kom ihåg att ändra till er riktiga mailadress om ni tar info därifrån, eller bara deleta mailadressen helt och hållet. Damn deal done.

Over and out.

PS. Blogger.com hatar jag mer än allt annat. Försökt ladda upp bilder i snart 30 minuter men det kukar sig bara. Fuck it. Skulle lagt in en bild på Swedbank Arena, en på Mastodon, och en på Maria Borelia.




Kristoffer Jonsson
kriz@dirtymischief.se

5 kommentarer:

  1. PEppa inför Haunteds kommande The Dead Eye. Intervjun med herr Dolving i CUM var det mest ingående jag läst om en musiker alla kategorier.

    SvaraRadera
  2. hmm men inte blir till texten lika som du och erik har det då?

    ser att jag har lite fel teckensnitt på texten i tidigare inlägg. samt ska jag lägga till bild till mina inlägg..

    SvaraRadera
  3. fan vad duktig du har varit Kriz!

    Fan vad har du vägt och vad är ditt mål?

    Hmm vill ha ett seriöst snack med dig om detta sedan. tror ju inte på bantar-metoder osv så vill ha lite fakta av dig hur det fungerar. vill bara själv ned 5 kilo. Men funderar på att träna bort det. men fan komemr ju inte känna igen dig kriz!

    Hur har det gått för erik? är han en ny man?

    SvaraRadera
  4. Öhh kriz det går inte att fixa mitt tidigare inlägg. kolla hur fuckad texten är. hjälp!

    SvaraRadera
  5. Kriz, tack, känns skönt att ha erat stöd. Men nu blir det inge mera storgråtarn här inte. Nu blir det back till cp-stört fyllesvin!

    SvaraRadera