31 oktober 2006

Back in Blogg

Hallå alla ni som tar er tid att läsa denna underbara blogg, för den är verkligen underbar. Var skulle man annars få läsa om Andres äventyr på andra sidan Atlanten, Färnes tankar kring genre-uppdelning, Kriz vädjan om pepp, att Svenke har fått jobb…?
Svar: Ingen jävla aning.

Jag fick mig en liten kalldusch när jag insåg att jag inte har skrivit i bloggen på jättelänge. Okej jag skrev ju ett litet inlägg om den kommande resan till Skottland, men förutom det så är det riktigt jävla länge sedan och det skrämmer mig. För bloggen blir ju inte mycket värt om vi som är medlemmar inte skriver något i den. I och för sig kan ju Eriks monsterinlägg ge vem som helst prestationsångest, men det ska ju inte vara en anledning till att inte plita ner några ord och posta ett inlägg, eller? Klart som fan att det inte är! Så nu ska jag rycka upp mig själv och smacka upp inlägg mer regelbundet.

Helgen va verkligen The Shit, va dessutom 100% nykter. I fredags va det filmkväll, med tillhörande McDonalds-mål, hemma hos Olov. Vi såg en konstig jävla film, så konstig att den inte ens går att beskriva. I lördags va det jag som bakade Polkagriskakor, för er som inte vet vad det är kan jag berätta att det är en brownie liknande chokladkaka som man smetar chokladglasyr på och toppar med krossade polkagrisar, hur goda som helst. Men nu har de tagit slut så jag måste baka fler. Eller blir det något annat den här gången? Sen på kvällen va det finmiddag här hemma med lite film och tv senare på kvällen. För en gång skull lyckades med mitt mål att för en gång skull inte göra ett skit i köket. Till middagen drack jag en Kaliber, den ölen kommer du väl ihåg Erik, och det fick mig att tänka tillbaka på sommaren och allt roligt som hände. Fan vilken skön sommar, goddamn.

Jag har börjat ett nytt projekt här hemma; lyssna-igenom-hela-skivsamlingen-utan-att-lyssna-på-en-skiva-flera-gånger-och-se-vilken-skiva-som-blir-kvar-till-sist-projektet. Jag tror att jag har avverkat ungefär 25% av skivsamlingen och det är ganska uppenbart vilken typ av musik jag är inne i just nu och det är inte Cult of Luna. På golvet framför stereon ligger det mycket Entombed, The Haunted, lite Pantera, Death Breath, Sepultura, m fl. Men det går också att hitta lite Danko, Led, Donnas, Clutch, osv. Det ska bli väldigt intressant att se ur lång tid tar innan det börjar bli svårt att hitta musik som känns ”rätt” att lyssna på men jag ska ta mig igenom det här om det så är det sista jag gör. För jag vill nämligen veta vilken skiva som är den ”sämsta” just nu, med betoning på just nu. Jag vet inte hur det är för er andra men jag är en periodare när det gäller musik. Konstigt vore det ju annars om inte musiken anpassas och smälter samman med… nu tog High on Fire’s Blessed Black Wing precis slut, cpbra skiva som alla måste lyssna på… och blev det The Dillinger Escape Plan, en annan gupp från skivbolaget Relapse, som fick ta dess plats cd-spelaren … vart va jag, jo just det. Det vore ju konstigt om inte musiken man lyssnar på passar in med humör, pepp och situation. För att inte svamla allt för mycket byter jag ämne nu och återkommer till lyssna-igenom-hela-skivsamlingen-utan-att-lyssna-på-en-skiva-flera-gånger-och-se-vilken-skiva-som-blir-kvar-till-sist-projektet i ett framtida inlägg.

”Welcome to the spiral, oooyeah”, jä!!! Då har man äntligen gått med i världens näst ballaste fanclub (efter MetClub). Fy satan vad jag längtar till april.

2 kommentarer:

  1. Jäää, nu får du hänga med mig och Svenke på The Spiral! jääää :D

    SvaraRadera
  2. Varför fukar det aldrig att bli spiral medlem för mig? blir bara error... frustration i kubik!

    SvaraRadera