27 oktober 2006

NINE INCH NAILS till Sverige!

Svenke ringde mig i morse och sade:
- Tja, vilket band ska du se i april nästa år i Stockholm?
- Hm, jadu.. Nine Inch Nails på Globen? svarade jag.
- Nä, på annexet!

HAHA! Sick. Jag trodde aldrig det skulle hända egentligen. Eller jag hoppades på att NIN skulle komma till Europa till sommaren 2007 och släppa en ny skiva nån månad innan dess. Men nä, de ger sig ut på en Europa-turné i februari och avslutar turnén med fölande datum:
06 apr 07 - copenhagen
07 apr 07 - oslo
08 apr 07 - stockholm
10 apr 07 - helsinki

Det är sjukt! FUCK! Där borde man ju åtminstone hinna med konserten i Köpenhamn också. Inget snack om den saken. Så.. man kommer alltså att få uppleva NIN live i Köpenhamn och Stockholm 2007. Och inomhus också, det är då det blir bäst.

Nine Inch Nails. Jag tror inte riktigt att alla ni verkligen förstår hur snuskigt jävla bra liveband NIN är. Jag håller de som en självklar tvåa efter (naturligtvis) Kastrullica. Det är hursomhelst en upplevelse utan dess like. Och nu när de kommer till Sverige har varenda jävla svensson möjlighet (med lite vilja) att se dom. Det är historiskt. Det är övermäktigt. TA CHANSEN! FUCK!

Jag har fortfarande adrenalin i hela kroppen trots att jag har vetat om dettta i några timmar nu. Det var mycket underhållande att ringa runt till folket och berätta nyheten. Bäst var NIN-Anna. Jag trodde helt seriöst att hon skulle svimma i telefonen ett tag. Nordin blev överlycklig också. Jag sprang runt på jobbet som en knas och berättade men fick ingen större respons här - mesar! Lillerik satt och sket när jag ringde och när han skulle gissa på vilket band som skulle komma så fick han en sisådär 5-6 försök innan han gissade rätt. SOPA! Färne reagerade också lite underligt: "Ja, jo det måste man ju köpa biljett till".. Öööh, nähä? Men sen ringde han upp och berättade att han inte hade fattat det först och att det var typ därför han hade reagerat så konstigt. Linn blev överglad också. Nu, i detta spännande nu, ska jag ringa Shake och berätta. Blir intressant. Aah, Färne hade ringt honom och han lät jävligt taggad. JÄ. Fredde Dreaddy var helt tokig på msn också. Jag gillar sånt. Jag gillar pepp. PEPP!

NINE INCH NAILS!








Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

4 kommentarer:

  1. okej, jag skulle ju låta bli att gråta, men närvi la på grät jag typ världens störtra flod av lyckotårar!
    SATAN I DJÄVLAR I MIG GATAN *döööör*

    SvaraRadera
  2. Japp, Lipa Donatello, det är inte lätt! SPeciellt inte när det handlar om NIN!

    SvaraRadera
  3. Han den dära Nine Inchnails är han typ som Marilyn Manson eller? E´ller är det typ teckno?

    SvaraRadera
  4. vänta nu... jag fick ett sms av dig där du skrev att du hade skrivit en rolig kommentar. Det där var kasst. Kaaaaaaaaaasst. Men jo, han är typ som mm och det är lite som techno fast hårdare. Ungefär

    SvaraRadera