13 oktober 2006

Thou shalt kill you got blood to spill!

Så sjunger L-G på Entombeds senaste EP When In Sodom. Lyssnade på den i bussen imorse högt som fan och njöt, och jag vet att det hörs lång väg runtomkring men det skiter jag i för jag är så jävla rock. Jag satte mig bredvid en kille som satt och skrev nåt på ett anteckningsblock. Jag blev nyfiken och smygkikade. Rubriken hette ”Blå Duvan” och han verkade skriva nån gullig dikt. Haha, kontrast må jag säga: där sitter jag och är hårdrock och lyssnar på L-G och co och så sitter den där killen och skriver en dikt om en blå duva! God dammit!

Fast mest är jag förbannad just nu. Förbannad på vår nya fina rika ”hej, vi står över
alla andra”-regering. Aftonbladet kallar dom fusk-ministrarna och det är ju bara att håll med. Den nya regeringen har helt klart fått en mardrömsstart men hur jävla kass får man vara? Vad är det för idioter som sitter där egentligen? Hur tror man att det inte ska komma fram att man inte betalat TV-licens i 16 år. Jävla jävla. Speciellt när man i princip är överhuvud för media-Sverige. Och sen betalar de barnflickor svart och det är tragiskt det också. Reinfeldt pratade ju om hur fel det är i debatten innan valet. Och så verkar inte Borelius betala förmögenhetsskatt för sin 10 miljoners-villa heller. Och en massa annat tjafs. 6 av 10 svenskar tycker att de ska avgå. Det är jävligt mycket. Vi lever i en demokrati, vi vill inte ha henne, så avgå. Det var intressant att se hur herr Reinfeldt försökte lösa krisen i förrgår. Han körde på ”alla gör vi misstag”-argumentet men det är liksom inget misstag att inte betala TV-licens på 16 år. Nä, unge Reinfeldt får ta och lyssna på folket och inse att det inte håller att ha såna där sopor i en svensk regering. Visst kanske media överdriver också och gräver djupt i allting för att få sälja sina tidningar och ibland går det ju för långt. Men i det här fallet är det ju befogat. Avskeda Handelsministern och Kulturministern. Byt ut dom. Släng ut dom. Thou Shalt kill you got blood to spill Fredrik Reinfeldt.

Nu byter jag ämne. Kolla in den här länken:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=60217
Bilder från när bröderna Igor och Max Cavalera träffas för första gången på tio år. Jag är lyrisk. Och jag tror stenhårt på en riktig återförening mellan dessa bröder och originaluppsättningen av Sepultura. Varför är det häftigt då? Jo, eftersom man vill uppleva Roots Bloody Roots live med dom. Och en ny platta. Japp, en återföreningsturné 2007 måste hända. Jag sätter en hundring på det. Någon som sätter emot?


Skottland-resan ser mer och mer pepp ut. Jag har som vanligt när jag planerar saker en txt-fil där jag antecknar saker och ting. Såhär ser den ut just nu:

GLASGOW 2006:

I stort sett helt klara:
Daniel Nilsson
Fredrik Fernlund
Jonas Nordin
Erik Rehnmark
Erik Persson

Sugna:
Fredde Dread
Svenke

frågetecken:
Kriz

Jag ska slå en signal till Teddy och så också. Och Petter. Petter skulle vara en djävulsk joker. Vad ska vi göra i Glasgow/Skottland förutom att röja till Tool och Mastodon då? Jo, jag tycker vi köper varsin kilt och så går vi ut på de häftiga klubbarna (Färne har stenkoll på alla coola ställen) och röjer loss. Och vi ska faan inte ha några kallingar under!
Fredag idag. Helg. Känns bra. Jag ska ta det lugnt. Det blir ingen fest. Däremot så tycker jag att vi super ner Svenke nästa helg. Och önskar honom lycka till för hans framtida liv i Kalmar. Det är egentligen bara nästa helg vi har möjligheten till det. Mitt förslag är att vi går ut och käkar på nån halvhyfsad restaurang och beställer in lite sprit och sen äre tokfest. Jä.




Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

3 kommentarer:

  1. eller varför inte lars danielsson.. han får vi betala också..

    http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,780065,00.html

    förstår du poängen erik?

    SvaraRadera
  2. Japp jag vet, den röda regeringen var egentligen inte bättre och har gjort bort sig flertalet gånger också men Stegö Chilò har ju fan tagit nytt rekord tycker jag. Nu har ju Borelius valt att avgå så då är det dags för Kulturministern också tycker jag för hon har ju inget förtroende överhuvudtaget, varken från svenska folket eller från de högt uppsatta personer som hon står över.

    SvaraRadera
  3. haha ååh ni är så mongiga när ni skriver era inlägg men jag saknar dig ändå erik! hoppas er resa blir kul! kom hit snart.

    SvaraRadera