10 oktober 2006

Tool + Mastodon + Europa (Glasgow?) = SANT


Oj, nu ser jag i efterhand att Jonas redan skrivit ett inlägg om detta ämne nedan men fuck it. Här är ju mitt också då!

Japp, nu är det alltså officiellt och nyheten smackar ner som ett nordkoreanskt kärnvapentest: Tool kommer till Europa med Mastodon som förband här i höst mellan 3 november och 16 december! FUCK! Inget Sverigedatum är tyvärr inbokat, istället spelar de större delarna av turnén i England, Tyskland och Frankrike. Men det är skitsamma, det är ett sånt härligt turnépaket så jag (helt ärligt) känner adrenalinet ut till fingrarna.

Jag har aldrig sett Tool live (förutom en snabbis på Hultan 2001 där, eller var det 2000, men då gick jag bara förbi och skulle på Godsmack) och det måste man göra innan man dör. Mastodon är verkligen verkligen mitt favoritband just nu och jag måste bara se dom när de kommer hit igen. Och det gör dom som sagt nu. Nästa jävla månad.

Jag och Nordin har diskuterat vart man kan tänkas fara.
Alternativ #1. Tyskland. Men de spelar bara i södra Tyskland och det är lite drygt att resa så långt. Det blir en jävla massa körande då ty Tyskland är stort som djävulen. Dessutom har jag sett Metallica två gånger i detta skitland så jag har inget vidare sug att dra dit igen.

Alternativ #2. London. Wembleystadion. Fy fan vad häftigt det vore att se Tool och Mastodon där. Inget snack om saken. Men jag upplever gärna något nytt ställe eftersom jag var i London sommaren 2005 och såg NINE INCH NAILS två kvällar i rad där. Been there done that. Dessutom är London en skitig stad och (om man ska vara feg) så gillar terrorister att härja i den staden.

Då återstår ett alternativ som jag och ”Brorsan” Nordin ser det och det är:

Alternativ #3. Glasgow i självaste Skottland! I deras SECC-arena som är ”Scotland's largest venue for public events”. Ooo jää! Och jag vet ju sen tidigare att Glasgow verkar vara en mycket underhållande stad också eftersom Färne har varit där. Sök på Glasgow-festerna på Fetfylla så hittar man bilder från pubar där folk står näck på barbordet och all fanskap! HAHA! Dit drar vi! Men då kommer alltid den ekonomiska aspekten, för det är det som alltid får folk att banga: ”det blir för dyrt”, ”det blir för gay” osv osv.. I detta fall behöver det inte bli så dyrt. Jag gjorde en snabbsökning på RyanAir.com nyss och en enkel flygresa går på, hör och häpa, 249 SEK. Japp. RyanAir billiga. Nu brukar det ju tillkomma lite extra utgifter och så men det är förbannat jävla billigt ändå. Det är lika mycket som jag gjorde av med på Long Island Ice Tea-drinkar på Ny Våg på Scharinska senast. Jä. Boende då? Vi fann ett hostel-boende där man kan bo i eget rum för ca 900 spänn för fyra nätter (för det skulle ju vara kul att vara där några dagar också när man ändå drar dit liksom). Men grejen är ju att det ändå inte är ekomonin som styr egentligen, det är VILJAN. Och det handlar om äventyr som man samlar på sig under sitt korta liv och det är fan värt det. Och några av er som känner ”äsch” just nu så behöver ni bara tänka tillbaka på tidigare ”musikresor” såsom Tallinn, Hannover 2003 eller alla festivalresor så håller ni med.

Så:

VILKA ÄR SUGNA PÅ ATT HÄNGA MED OCH SE TOOL MED MASTODON SOM FÖRBAND 25 NOVEMBER 2006?





Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

3 kommentarer:

  1. Jag är på!

    Å hör och häpna! Som ni kanske minns så var ju jag där i Glasgow med syster-joel och festade. Kolla in korten på fetfylla. sök på glasgow!

    Jag har nämligen kartor över hela staden. Vet vart de billigaste och shyssta hostelena ligger. finns ett billigt typ 150 kr natten mitt i centrum. egna rum som typ det i london fast bättre.

    sedan vet jag vilka shyssta uteställen och strippklubbar som finns där. som sagt cathouse är givet! våning ett är rock och väning två är goth/industri. om ni kollar korten med killen med de feta vampyrtänderna är det från det stället.


    som sagt i know glasgow! vi ska dit! det är givet!

    SvaraRadera
  2. föresten vi måste hinna med das boot också.. vad är lite finlandskryssning mitt i dec med grabbarna grus. =)


    sami min vän här nere verkar vara på också. han såg iofs tool i götet också. men har är intresserad av att hänge på något av dessa evenemang och göra en såkallad boytrip. så vad säger ni?

    SvaraRadera
  3. ..Vad vi säger? JAG säger såhär:
    Klara hittills till Glasgowresan 2006 är Erik Persson, Jonas Nordin, Fredrik Fernlund och Erik Rehnmark (han var iaf sugen igår när vi satt på o'learys).

    Jä, fyra pers än så länge. Det är bra. Det är jävligt bra.

    SvaraRadera