05 oktober 2006

Master Of Puppets


Det är dåligt av oss Metallica-nerds på den här bloggen att inte skriva ett överlångt och övernördigt inlägg om världens bästa album någonsin – Master Of Puppets. Speciellt nu när det är 20 år sen skivan släpptes och 20 år sen Cliff dog och allt. Jag upplevde dock något som skulle kunna liknas vid en religiös upplevelse igår kväll och just den skivan var anledningen.

Jag fick hem SO WHAT! igår. Och ni som inte har koll på den tidningen så är det Metallicas officiella Fanclub-tidning. Hela numret behandlar Master Of Puppets på olika sätt och är enligt mig en av de absolut bästa SO WHAT!-nummer någonsin. Helvete vilket intressant nummer! Och samtidigt som jag läste tidningen så lyssnade jag på Master Of Puppets på full volym. Helvete vilket bra album! Helvete! Master Of Puppets har fan aldrig låtit bättre i mina öron. Jag fick en enorm kick och rös till lite då och då. Jag blev i så jävla extas så jag sprang ut till sambo-Therese och försökte förklara hur jävla bra Master Of Puppets är. Hon tittade lite konstigt på mig och frågade hur länge jag egentligen har varit Metallica-fan. Det syntes klart att hon tyckte jag var lite knäpp. Men fuck it.

Och nu kom jag av mig helt och hållet. För precis ca tre minuter sedan så säger Shake såhär på msn: ”damn.. ja rös konstant när ja läste i dn nyss om cliffs minnessten.. å intervjeun med james”.
Jag läste DN i morse i tidningsform men inte fan såg jag till någon sån artikel! Men jag smackade in på dn.se och läste en artikel som behandlar minnesstenen för Cliff Burton som officiellt invigdes i lördags och dessutom har journalisten ringt upp självaste James jävla Papa Het The Almighty Hetfield för en kortare telefonintervju. FUCK! Det är en relativt kort artikel egentligen men den tog, rakt in i själen. Shake sa att han rös konstant när han läste den. Själv fick jag tårar i ögonen och rös också när jag läste den. En lite löjlig reaktion kanske och jag ville inte visa det för mina arbetskollegor så jag fick lov att titta bort en stund.




Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

1 kommentar:

  1. ett inlägg med känsla! får helt klart mig att damma av skivorna i kväll.

    SvaraRadera