20 oktober 2006

Erik och fredag


Det är fredag och jag slutar på en liten stund. Fullsmackad vecka har det varit. Från morgon till kväll. Och den här veckan har gått snabbare än någonsin. Jag tycker det är skrämmande, veckorna har aldrig gått så fort som de gör just nu. Jag skulle, helt ärligt, vilja ha ytterligare en dag i veckan. För nu går allt för fort. Men jag är glad att det är fredag.

MODO hockey
Ligger på tre raka förluster nu. Jag såg inte HV-matchen i lördags men det var enligt rapporter inte långt ifrån att det skulle bli poäng. Timrå-matchen i tisdags förtjänade MODO att ta en poäng men jävla Timrå har flyt och leder och då har man tur. Och den förbannade matchen igår – Linköping gör ett ledningsmål när det är 30 sekunder kvar av matchen. Japp, det kallas otur. Men imorrn möter MODO Malmö och då ska dom spöa skiten ur skåningarna!
VA’, VA’, VA’ VAR DET? SVART SVART SVARTVADET!

The haunted – The Dead Eye
Jag längtar så djävulskt tills den nya skivan släpps, och det är ytterst snart. Storintervjun i senaste CUM behandlar just detta band och intervjun med sångaren Peter Dolving är nog den mest öppna, ärligaste men samtidigt mest skrämmande intervju jag läst från en musiker. Snubben började knapra tabletter när han var fyra bast typ. Han har levt ett skitliv som är helt sinneslöst. Men jag fascineras av snubben, att han lever idag som 37-åring, har fru och två barn och har en svincool sångröst osv.. THE HAUNTED


På lördag, imorgon blir det, blir det en typ av temafest. Eller tema kanske man inte säger men upplägget är följande: Svenke och Fredde har som bekant fått jobb i Kalmar respektive Lünd och flyttar typ om nån vecka eller två. Därför ska vi samla och supa ner dom. Typ. Vi drar ut och käkar middag på nån halvschysst restaurang vid middagstid (troligtvis Harrys) och sen fortsätter vi att förkröka hemma hos Jojje/Mange och sen blir det utgång. Målet? Japp, Svenke och Fredde kommer att må dåligt hela söndagen. Så är det. Såna är reglerna. Sen urminnes tider! Det är DOM som ska få skit för att de lämnar OSS! He bli fint. Svenkdown har Fredde döpt festen till nu. Jag påminner han nu på msn om att han själv kommer att falla. Nu ändrar han sig: The final waste of svenk and dread har han döpt festen till. Passar fint.

Nu ska jag hem och sova en liten stund. Sen hänger jag nog med Linnie och tar det lugnt. Ye.

Hejdå!




Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

2 kommentarer: