06 februari 2009

Projekt Hellacopters del I

Nu har jag äntligen fått tummen ur röven och startat mitt största musikvansinne hittills. Jag kallar det Projekt Hellacopters och det handlar om att äga hela Hellacopters vinylkatalog. Ni som har koll på sveriges bästa band genom tiderna vet att dessa herrar fullkomligt älskar vinylformatet och har gett ut kopiösa mängder plattor. Mycket av detta är dessutom oerhört begränsat och det mesta finns endast att köpa sekundärt. Och det kostar stålar. Jag ropade in en vinylsjua igår för över 800kr som är begränsad i 250 ex. Många släpp i få utgåvor som var för sig är asdyr. Däri ligger ett problem. Det här kommer kosta skjortan. Ett annat är att jag nog inte är den enda personen som jagar plattor. Det är 3-4 namn som konstant dyker upp i traderabudgivningarna och en och annan har till och med bjudit för att sälja vidare (dö! dö! dö! dö!). Jag kommer lägga upp lite bilder och kommentarer till sånt jag lyckas lägga vantarna på inom kort. Tills dess, Go big or GO HOME! ;)

7 kommentarer:

  1. Go daddy go!!
    Men du får antingen använda dom som huvudkudde och sova med ett öga öppet nästa gång jag kommer och hälsar på... ;)

    SvaraRadera
  2. Du är galen mannen... ge mig dina pengar så ska jag investera dom i lukrutiva projekt ;)

    SvaraRadera
  3. Fan vad kung, fredde! Musiknörderi när det är som bäst.

    SvaraRadera
  4. Detta är underbart! Det är på den här nivån av musiknörderi man ska komma. Jag blev peppad.

    Jag ser gärna att du lägger upp en lista på hur långt du har kommit i samlingen just nu!

    SvaraRadera
  5. Rawk: Fixar en lista i morgon komplett med lite foton. Jag har ju suttit på en del prylar sen tidigare. Bland annat alla officiella album. Det är singeljakten som suttit fast lite. Den svåra och dyra jakten :)

    Musiknörderi är livet!

    SvaraRadera
  6. For those about to rock, I salute you!!

    (Du är about to rock för att förtydliga)

    SvaraRadera
  7. Var är listan??
    Jag funderar på att göra samma sak med rancid, även om det inte är samma utmaning.

    SvaraRadera