08 februari 2009

Demotest av Killzone 2 och Resident Evil 5 samt kommande spel 2009

Det är kung att man kan tanka ner och testa demos av kommande spel. Och det är alltid lika intressant att se hur en demo kan nå upp till hypen och förväntningarna för ett spel. Eller inte alls göra det.

Resident Evil 5 är ju ett extremt hypat spel som kommer snart. Men efter att ha spelat demot så blev jag jäkligt besviken. Det känns omodernt och irriterande segt. Och bara en sådan detalj som att man inte kan röra sig och skjuta samtidigt är helt idiotiskt! Sen har det varit mycket skriverier om det kan vara skrämmande eller inte att skjuta svarta zombies i Afrika mitt på ljusa dagen när man dessutom har en kompanjon vid sin sida... Mitt svar på detta är nej och jag blev inte peppad överhuvudtaget vilket känns tråkigt. Men som sagt det är en demo med texten att det fortfarande är ett spel i utveckling så vem vet, slutprodukten kanske är riktigt bra ändå. Men jag är ytterst tveksam. Nä, det enda Resident Evil 5 ser ut att ha är världsrekord i biceps.


Men sen är det också kul att spela ett demo som gör att man blir ännu mer sugen på slutprodukten. Och det blev jag av Killzone 2-demot. Jag har spelat igenom det minst 5 ggr nu och jag vill ha mer! Nu! Tanka genast ner demot och smacka en kommentar vettja!

I övrigt gjorde jag snabbt en lista på kommande spel som (förhoppningsvis) ska släppas i år och som jag är mer eller mindre peppad på. Har jag missat något lir?

Resident Evil 5
Killzone 2
Silent Hill Homecoming
Final Fantasy XIII
God Of War III
Bioschock 2
Guitar hero: Metallica
Bionic Commando

3 kommentarer:

  1. Spelpepp! Jag gillar verkligen dina peppinlägg.
    Lite kommentarer och tankar från mig.

    Resident Evil 5: Jag håller med dig rakt av här. Spelmekanik från sent 90-tal gör att jag tappar peppen en hel del. Men det blir ett köp. Om inte annat så tror jag att co-op kan bli riktigt bra.
    Peppnivå: 3/5

    Killzone 2: Krig 2.0 skrev Gamereactor. De har rätt. Det här kan bli hur coolt som helst.
    Peppnivå: 5/5

    Silent Hill Homecoming: Har fått ett svalt välkomnande i USA. Spelet ser bra ut, har ett mycket bättre fightingsystem och kontrollen ska visst vara riktigt bra. Vilket även gjort spelet pissenkelt. Det som oroar mig är att det inte är nått nytt alls. Ett spel för fansen säger många och det låter ju inte tokigt alls.
    Peppnivå: 2/5

    Final Fantasy XIII: Tidigast April 2010 säger Yoichi Wada. En återgång till samma stridssystem som i FF10 känns trist då FF12 var riktigt bra. Men det är ett FF-spel.
    Peppnivå: 6/5

    God Of War III: Trovärdiga rykten säger 2010. Jag har inte spelat de tidigare spelen (än) så jag är inte så peppad just nu.
    Peppnivå: 2/5

    Bioschock 2: Årets spel 2009. Nått annat skulle förvåna mig.
    Peppnivå: 5/5

    Guitar hero: Metallica: Jag köper Guitar Hero World Tour samma dag som detta släpps. Blir hur vräkigt som helst och det ska bli intressant att se hur bra det säljer.
    Peppnivå 4/5

    Bionic Commando: Förhandsrapporterna skvallar om att spelet är grymt linjärt och inte alls så fritt och häftigt som man hoppats på. I juni får vi se. Jag är i alla fall inte speciellt peppad och tycker att Rearmed är ett klart bättre köp från PSN.
    Peppnivå: 1/5

    Vad har du missat? Det ska jag berätta om i ett eget peppinlägg. :)

    SvaraRadera
  2. JAg håller med dig om det mesta faktiskt, konstigt nog. Och du ger alltså FFXIII en peppnivå på 6/5? Det var som fan. Jag visste inte att du var lika stor FF-bög som jag:)

    Och sen att du ger Bioshock 2 en peppnivå på 5/5 förvånar mig också. Men du kanske har läst och sett en del förhandsrapporter som jag inte har överhuvudtaget?

    SvaraRadera
  3. Rawk: Jag är stoooor FF-nörd. Antalet timmar jag har investerat i de delar jag lirat är skrämmande. Angående Bioshock 2 så tycker jag att Bioshock är ett av de absolut bästa FPS-spel jag någonsin spelat så bara vetskapen om en tvåa gör mig helt överpeppad. Det och att jag är Mr Överpepp. Om tvåan blir en värdig uppföljare till ettan, och det där gänget kan verkligen leverera uppföljare, så har jag svårt att se hur nått annat spel ska kunna slå det i år.

    SvaraRadera