09 februari 2009

2008 års bästa skivor och annat!

Oj oj oj, vid Gud och Allah vad länge sen jag skrev här på blöggen! Har snackat med Eschken ett bra tag om att ett inlägg är på väg, och gissa vad? Här kommer ett litet inlägg.

Tänkte först meddela att min Topp 15-lista över 2008 års bästa skivor kommer innan månadens slut. Ett fåtal skivor jag måste lyssna in mig på lite till innan jag kan knåpa ihop listan, men här kommer en liten förhandstitt på vilka skivor som jag väljer mellan.

AC/DC - Black Ice
Bullet For My Valentine – Scream Aim Fire
Burst - Lazarus Bird
Cult Of Luna - Eternal Kingdom
Danko Jones - Never Too Loud
Guns N' Roses - Chinese Democracy
Haunted, The - Versus
Mars Volta, The - The Bedlam In Goliath
Metallica - Death Magnetic
Meshuggah – ObZen
Nine Inch Nails – Ghosts I-IV
Nine Inch Nails – The Slip
Opeth - Watershed
Satyricon - The Age Of Nero
Scars On Broadway - S/T
Slipknot – All Hope Is Gone
Sword, The - Gods Of The Earth

Tror att det där är alla skivor. Osäker om jag råkat missa någon, nu när jag inte är hemma och kan kolla. Många bra skivor i alla fall så det blir svårt att ranka dom.

Efter årsskiftet så piffade jag upp min gamla segdator. Den är fortfarande en gammal segdator, men den funkar tills jag tar mig råd att köpa en ny. Har dock lyckats fixa till den så pass att jag kunnat lira lite spel som jag missat de senaste åren, och det spel som jag mest av allt fastnade för och som ockuperade hela min tillvaro under två-tre veckor var överlägset Half-Life 2. Jag vet att Erik för något år sedan skrev ett utförligt inlägg där han hyllade spelet till skyarna, så jag orkar inte gå in på detaljer om vad som gör spelet så bra. Kan bara instämma i allt han sagt och efter att ha spelat igenom Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two och Portal så är jag helt och totalt frälst. Vilket jävla spel! Man blir ju helt och hållet uppslukad av storyn och allt därtill. Inga cutscenes eller någonting gör att man verkligen känner sig som en del av världen och även fast spelet är linjärt så känns det som om man kan göra vad som helst och utforska allt man ser. Fan vad grymt! Längtar efter Episode Three nu, som inte lär kommer förrän 2010 om jag förstått det rätt. Verkar dock som om Valve släppt ”Episode”-idéen lite grann, och nästa episod kommer visst vara mer som ett helt spel. Mer som ett Half-Life 3 än en Half-Life 2-episod. Bara det knyter ihop storyn på nåt sätt, och kan involvera Portal-storyn. Vilket det kommer. Det måste. Fan. Hoppas! GORDON! FUCK!



CDON är fucked up just nu! Har fått hem fel exemplar av All Nightmare Long-singeln TRE jävla gånger i rad nu. Hyfsat less och irriterad. Skickade ett surt mail nu sist, och nu tar det en jävla tid att få svar. Dom skulle kolla med lagret vad som blivit fel, och jag förväntar mig nu en kompensation som är bättre än en förbannad ”fri frakt”-rabattkod. Beställde även tre Mustasch-skivor förra veckan. Betalade med kort och pengarna drogs från kontot. För ett par dagar sen hade pengarna på något mystiskt sätt kommit tillbaka på kontot, och ordern verkar inte behandlas alls. Dock inte fått någon som helst information om vad som hänt med ordern. Fy fan för CDON just nu! Dom som sällan brukar fucka upp. Har finanskrisen slagit så hårt att de måste anställa sommarjobbare året runt, eller vad är det frågan om? Kan dom inte lösa det här på ett smidigt sätt så går jag över till Ginza. Längre leveranstid oftast, men aldrig något strul.

Jag som var på bra humör när jag började skriva det här. Nu är jag förbannad. Hade tänkt peppa lite inför House of Metal och Metallica, men nu orkar jag inte längre. Blir ett till inlägg om nån dag eller två.

Jorå... äh!

1 kommentar:

  1. Det jävliga med Half-life 2 är just att man vill ha mer. Man måste ha mer. De jävlarna. Speciellt efter den där extrema cliffhangern också.. och så låter de en vänta i några år. SÅdant är inte bra. Men man får spela andra grymma spel undertiden helt enkelt.

    Ja CDON har strulat som fan för mig också så det kan inte vara en tillfällighet. De får fan skärpa sig eller så tappar de helt klart två trogna skivköpare, och det finns inte så många kvar...

    SvaraRadera