03 februari 2009

DM-final (med #21)

För 70:e året i rad spelas DM-finalen i ishockey i Ångermanland. I år möter MODO självaste KB65 och pga ett handicapsystem så får KB leda med 6-0 när matchen börjar (3-0 för varje division som skiljer lagen åt). Jaha? Hur jävla spännande är detta då? Ja hörredu, detta är nog den mest intressanta DM-finalen någonsin. Anledningar:

- Det är fullsatt! 700 pers i Bjästahallen.

- Mikael ”Mr Duracell, Micke P” Pettersson lirar i KB. En legend och man blir kär i honom varje gång han tar ett skär. F d MODO-spelaren Tommy Pettersson spelar också i KB.

- Svenskaspel.se ska sända matchen på nätet. Och då kan man undra varför de gör det. Jo…

- Foppa ska spela!

Till och med lilafärgade Pappa Fräddä lär engagera sig, och han lär hålla på the underdogs, Köpmanholmen-röv som han är.

Missa inte matchen imorgon kväll kl. 19!




Micke P


Foppa

6 kommentarer:

  1. Men dra mig baklänges i en lite pulka! Det här är ju något jag absolut inte får missa. Läste för övrigt på modohockey.se att matchen skulle sändas i TV också, men att ingen kanal var fastställd... har du någon mer info om det, erik?

    SvaraRadera
  2. Att matchen ska sändas på TV står det inget om vad jag kan se. Du får nöja dig med att se den på nätet. https://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=235

    I övrigt kan jag inte säga om du är ironisk eller inte i din kommentar.

    SvaraRadera
  3. "DM-finalen kommer f ö direktsändas i TV (vilken kanal är ännu oklart) med fyra kameror på plats."

    Jag är fullt allvarlig.

    SvaraRadera
  4. Hoppas grabbarna från byn vinner. Kanske är läge att ringa nån av dem och erbjuda en summa pengar för nått riktigt fult på Foppa. ;)

    Skämt å sido, lagen har faktiskt mötts förut i ett antal DM-finaler (modo spelar bara finalen) och modo har vunnit trots handicap-systemet.

    SvaraRadera
  5. Ja se på fan. Jaja, det lär bli mer info imorgon då antar jag.

    Jag gillar Svartvadet:
    "- Ska bli kul möta KB 65 igen, säger han. Såvitt jag vet har jag aldrig någonsin förlorat mot den föreningen."

    SvaraRadera
  6. Duracell är en jävla man! Sådana spelare behövs i varje jävla lag. Fan vad jag älskar hårtarbetande tokstållar! Energiinjection alá Lindros i vilken turnerning det nu var? då han kom in ett byte, åkte runt..tacklade omkull allt han såg för att tända igång sitt lag. GRANDE!

    SvaraRadera