28 oktober 2008

VADER

Fredagens Vader-spelning blev mycket lyckad. Jag, Kristoffer, Robert och hans Luleå-kompis Fredrik startade kvällen hemma hos Kristoffer med en 'Vader Live DVD' och några kannor öl. Vi anlände till Scharinska lagom till att Vader skulle gå upp på scén. Kristoffer och jag ställde oss längst fram i mitten, jag till vänster och Kristoffer till höger om mikrofonen. När showen väl drog igång så var det ett saligt röj, och trycket lät inte vänta på sig.


Det kändes som att jag hade ett bögigt litet homo bakom mig på 120 kilo som inte riktigt förstod att man headbangar med huvudet och inte med scrotum, men han gav sig typ efter tre-fyra låtar. Mellan 'Reign Forever World'
och kunglåten 'Dark Transmission' var jag tvungen att fly, tyvärr. Vad som därefter följde beskrivs bäst i recensionen som VK skrev måndagen den 27 oktober...
Hursomhelst så var det en ganska lyckad kväll.

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad kung! Det här kan du berätta för barnbarna.

    SvaraRadera
  2. En sån gjorde jag på Thåström i Umeå för ett antal år sen. Trötthet, lite mat och sprit blev för mkt under en för övrigt riktigt bra konsert.

    SvaraRadera