28 oktober 2008

"Superkedjan förnedrade Brynäs"

... exakt så lyder rubriken till Aftonbladet-artikeln som behandlar kvällens match. Underbart.

MODO 6, Brunäs 0 - det var längesen MODO vann så överlägset. Det hände inte en enda gång förra säsongen. fy fan vad skönt det är. Och vilka jävla mål, Susse och hans norrmän dominerar fullständigt. Kul att Wargh är tillbaka också. Han har speed och energi och ser betydligt piggare ut än sopan Schnellman som gärna får vara borta ett tag till. Karol fick hålla nollan - ytterst viktigt. Brynäs är ett skitlag - ytterst viktigt. Stor vardagsunderhållning.


Men det bästa av allt, och detta måste vara historiskt, kolla in topp tre på poängligan. Prinsen av New York (kungen av Sverige) toppar följt av världens bästa norrmän. Fredde, nu är det dags att bli MODOit och sluta vara bög-lila.





Chef Skröder

4 kommentarer:

  1. Åh vad drygt. Jag hade skrivit ett grymt bra svar där jag jämförde modos förstakedja med andra i historien och även den italienska norrmannens debut mot tidigar stora debuter. Men det sket sig. Blogger blåste mig.

    SvaraRadera
  2. Säkert!

    Lät dock ytterst intressant. Jämförde du med andra MODO-formationer alltså?

    SvaraRadera
  3. Jag jämförde den med lite olika kedjor som producerat stort från tex Frölunda, Brynäs, FBK och Djurgården. Det finns en handfull riktigt klassiska sådana som vräkt in poäng. Men jag tror ingen haft alla tre i toppen på poängligan. Fast det är svårt att hitta statistik som gäller från mitt i en säsong. Oftast får man nöja sig med hur det såg ut efter säsongen var färdigspelad. Den jag skulle gissa ligger bäst till är Brynäskedjan Molin - Larsson - Bisset som gjorde 163 poäng på 50 matcher. (52-59-52)
    Jan Larsson vann skytteligan på 59 poäng och Bisset vann målligan på 40 mål. Men som Modoiter har ni säkert full koll på den formationen. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte ens vad du snackar om. Molin? Que? Snackar du nåt allsvenskt gäng nu eller?

    SvaraRadera