30 oktober 2008

Misantrophia Deluxe

Har fått lära känna en ny bekantskap. Hon har visat mig mina mörkaste sidor, på ett väldigt bra sätt. Det som hon gått igenom är inte alls unikt, och det gör att jag vill gå berserk genom hela världen med ett automatvapen och ett 'unlimited ammo'-cheat. Det som hon berättat är som taget ur den värsta mobbingfilmatisering som någonsin kan tänkas. Jan Guillous erfarenheter och litteratur räcker liksom inte till i det här fallet. Detta bekräftar bara människans svaga natur, att vi kan göra precis vad som helst och sedan gå in i en dimma av förnekelse.
"We are blind to the worlds within us, waiting to be born"

F*n i helvete att jag är dömd att vara en del av detta... varför är jag tvunget mänsklig!? Vi är monster. Vårt intellekt och förmåga till emotioner gör oss dömda till ett liv av rädsla eller av förnekelse. Vi är skapelsens stora misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar