20 oktober 2008

...i lugn och ro

Fick bara för mig att jag skulle ta mig en öl. Ringde runt till de flesta i min klass men de skulle antingen "se film med sin respektive", "spara pengar till en riktig klassfest" eller hade något annat viktigt planerat för sig. Det brydde mig faktiskt inte så mycket. Jag menar, man kan ju faktiskt unna sig en öl i lugn och ro.

Så begav jag mig sakteligen till 'Pub Rött' på Berghem. Vädret var totalt värdelöst... men det gjorde mig inget. Väl där så tog jag mig en öl... eller två, och lyssnade till universitetsskadade människors ytliga prat om döttrars dåliga pojkvänner och om cigarrer som hette "Monte Christo".

På fredag så är det 'Vader' som gäller... ska styra upp en kväll med live-DVD och skivlyssning innan dess. Intresseanmälan är välkommen!

3 kommentarer:

  1. Jag hade lätt hängt med på en öl på rött! LÄTT! men nu bor jag inte i ume tyvärr.

    Jag måste också gratulera dig för att du får se Vader. Förra gången gjorde du ju bort dig. Ytterst sevärt liveband. Och jag vill se din redogörelse för konserten efteråt a la Erik Persson.

    SvaraRadera
  2. Vader kommer bli grymt. Ett tag trodde jag att dom skulle ställa in, men det ordnade sig ju :) Synd bara att Guru lirar på jazzfestivalen samma kväll *duckar*.

    SvaraRadera