05 februari 2007

Livet i Storstaden! (Sthlm)

Nu har man avverkat 1 vecka i the big fucking Stockholm. Älskar det och hatar det på samma gång!


Gillar verkligen läget med jobbet och kontoret och allt sånt. Sitter och glassar i den såkallade glas AP-buren! Alla ser mig och jag ser alla. Jobbet går rätt bra även om det nu går lite segt i början. Folket på jobbet är trevliga även om de ibland kan vara lite upptagna i sättet. Men men vad kan man begära i en sådan här bransch. Men folket är shyrre och vi dricker o'ndligt med pagos, cola och kaffe!!! =)

Sedan hittade jag tillslut en lägenhet i torsdags! Fatta vad skönt det kändes! Typ omöjligt att hitta shyrre lyor som de säger i Sthlm. =) Men har nu skrivit kontrakt tills Juni på en stor etta på 42 kvadrat med RIKTIGT KÖK! Dock verkar huset besitta egenskaper som radon och en granne som sägs svära JÄVLIGT högt och mycket. Ikväll ska jag inviga min första natt där. Blir intressant! Lägenheten är iallafall från 50-talet och har dess klassiska egenskaper. En annan bra sak är att den ligger rätt bra till. Den ligger precis ett stenkast från Hägerstensåsens T-station. Den exakta positionen är slalomvägen 26, 1,5 våningen. Den röda linjen alltså. Så behöver inte byta linje när jag åker till jobbet som ligger på Östermalm (korsningen linneagatan/skeppargatan) Postar bilder när jag får bredband hemma...Vill även säga att ni är välkommen hit och hälsa på och slagga när ni vill. Detta kanske även skulle kunna vara en bas för NIN i Sthlm?

Fan jag älskar utbudet av saker att göra här nere. Man kan fan köpa allt och göra allt...

Så vad är det som jag hatar då? JO allt är fan 30% dyrare här och jag hatar fan det dryga folket. Folket är verkligen den där förbannade grå massan man hatar. De hälsar inte, De ber inte om ursäkt, de knuffas, de är inte serviceminded, de skryter, de pratar för att prata och de är bara fan för jävla dryga ibland så att jag nästan har en känsla att jag kommer ge någon spö någon dag eller kväll. Sedan hatar jag t-banan i allmänhet. T-bana! T-bana och T-bana! går fan inte att göra nått utan denna jävla T-bana! Ibland tycker jag sthlm är för stort för sitt bästa!

Som jag sa.. Sthlm är ett land för pengar och pengar.. Typ snart måste jag råna en bank! Måste nämligen ha en bärbar dator på jobbet. Lånat bara en tillfällig burk.

I MORGON!!!!! Ja imorgon kommer jag även att göra min ögonoperation! ÄNTLIGEN! 14.30 blir det. Nu ska det fan bli av! Spänningen och närvositeten är hög nu!

I övrigt har jag festat lite här och var då på Sonic Havoc och såg Fiendflug spela! Det var shysst!

ps. fetfylla kommer att behöva flyttas inom 2 veckor. ring mig så reder vi i detta. ds.

OVER AND OUT! Hör av mig mer när jag får tillgång till nätet...



Fredrik Fernlund
fernlund@gmail.com

1 kommentar:

  1. stockholm är bäst, jag köper mat på stormarknader och tar bussen ibland. släpp sargen, du vet att du älskar stockholm.

    SvaraRadera