22 februari 2007

... And Metallicabiljetter for all

Fy fan vilken känslomässig storm det har varit ikväll. Jag är helt knäck och kommer förmodligen inte att kunna somna ikväll. Anledningen till det hela är Ticnet. Fy fan för Ticnet.

Till nästan alla Metallicas spelningar går det att köpa förköpsbiljetter via MetClub, Metallicas officiella fancub, innan de släpps till den stora massan. Tidigare har man köpt biljetten direkt av MetClub och hämtat ut den i ett speciellt bås utanför arenan samma dag som spelningen. Men under sommarens Sick of the Studio Tour -07 köper man dessa biljetter via samma ombud som säljer de resterande biljetterna, förmodligen för att det är en så förhållandevis liten turné.

För Stockholm spelningen är det Ticnet som är ombud och de sabbade hela skiten totalt. De började sälja biljetterna en dag för tidigt eftersom någon knappat in fel datum i deras system. Sen verkar det som vissa idioter till MetClub-medlemmar har gett ut den speciella länken till Ticnet, som man fick av MetClub, till ickemedlemmar så också har kunnat köpa. Fy fan vilken soppa Ticnet lyckades koka ihop.

Allt detta gjorde att när vi (jag, brorsan och Kriz) skulle köpa biljetterna ikväll så va de helt slutsålda. Då blev jag panikslagen, tyckte att det va helt underbart, fick bekräftat att Sverige förmodligen har flest Metallica-fans per capita, blev ännu mer peppad på spelningen och en aning förbannad allt på en och samma gång. Men MetClub är ju världens bästa fanclub alla kategorier så de tog kontakt med Ticnet och sa åt dem att smacka fram fler biljetter… Allt detta fick jag, brorsan och lillis uppleva mer eller mindre live via MetClubs hemsida under några jävligt hjärtgripande minuter… Till slut gick MetClub ut och sa att de hade säkrat fler biljetter som skulle gå till försäljning klockan 21.00 ikväll.

Jag och brorsan loggade in på var sin dator här hemma hos mig (Erik och Lillis hade kommit hit för att se hockeyn) och gjorde oss redo för att smacka biljetter. Erik lyckade komma in och köpa biljetter men inte jag. AAAHH!! Kriz lyckades också komma in och köpa biljetter hemma hos sig. AAAHHHH!!! Bara jag som inte kunde köpa. Efter några sekunder av tänkande kom jag fram till att det förmodligen berodde på att datorerna här hemma delar på ett ip-nummer och det hade ju redan registrerats för ett köp när Erik smackade biljetterna. Så jag sprang över till grannen (jag sprang verkligen de fyra meterna mellan min och deras ytterdörr), lånade deras dator, loggade in på MetClub, smackade mig vidare till Ticnet och köpte tre biljetter. SMACK!!!

Nu har vi totalt nio biljetter till Stockholm. Fatta peppen, helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar