15 februari 2007

"...just like music..."

I tisdags så lämnade jag in den hemtenta jag suttit och grämt mig över den senaste veckan, 12 sidor blev det. Jag är efter denna pers helt jävla slut i kroppen. Hemtenta är det värsta som finns. En vanlig salstenta är jävligt nice om man tänker efter, man pluggar en vecka... går dit och skriver en tenta på cirka 2-3 timmar, sen är det klart. Medan för en hemtenta så blir det, i alla fall för mig, mycket mycker mer komplicerat. Man MÅSTE verkligen sätta sig ner och skriva vid datorn och plugga minst 5 timmar om dagen. Man måste hela tiden känna den där jävla pressen om att man kanske inte hinner tills det ska vara inlämnat. Näe, fy fan.. jag har verkligen mått illa i själen av denna tenta. Okej, det va jävligt intressanta frågor som man lätt skulle kunna spinna iväg med 5 sidor per fråga, men nu var det 2 sidor per fråga som gällde och det gör det oerhört svårt. Hur ska man lyckas få in det mest relevanta + diskutera på 2 sidor?! Uh. Aja, det är över nu...

Jag har börjat få tusen gånger mer pepp för skolan nu än på länge, vi har nämligen börjat "Digital bildredigering 5p." Vi ska fotografera och redigera i 5 veckor sen så ska vi avsluta kursen med en utställning! Vi ska få trycka upp två bilder var som ska vara med på utställningen, den ena bilden ska vara en affish, den andra ska vara en bild tagen ur temat: Musik. Fyfan så kul! Vi har blivit tilldelade att tillsammans i klassen dela på 7 st systemkameror, det värsta med det är att vi måste lämna tillbaks dem på måndag, vilket gör att det är svårt att på så många dela på kamerorna. Förmodligen kommer jag bara använda min kompaktkamera, tråkigt men eventuellt kanske jag får låna en systemkamera av en kompis. Jag har redan börjat få många idéer och jag kan knappt vänta med att få börja.

Detta gör att jag blir jävligt sugen att köpa en systemkamera. Är jävligt peppad på Canon EOS 5D, otroligt bra kamera. Men, är jag villig att lägga det mesta av mina sparpengar på en systemkamera? Hmm.. jag tror faktiskt inte det. Inte i dagens läge i alla fall. Försöker få pappa att köpa en så jag kan låna den.

På tisdag fyller jag 24 år. 24 ÅR !!!!! Himmel och pannkaka. Jag börjar fan bli gammal. Det är så sjukt, är rädd för att jag ska få någon slags ålderskris snart... ingen av er som känt av någon slags ålderskris? Tror jag hade en smärre ålderskris då jag fyllde 21, började tänka att det enbart va 9 år kvar tills jag va 30. Nu helt plötsligt är det bara 6 år kvar, nästan lika länge som jag bott i Umeå, 5 år snart. Ja, i alla fall så fyller jag år på fettisdagen i år! Brukar göra det ibland och det är lite roligt, älskar fan semlor : ] Så, nu får ni inte glömma att säga grattis till mig på tisdag då! OK? Hehe.



Elin Nordin
eli_north@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar