28 februari 2007

Äntligen en riktig Kanada resa!

I förra veckan bar det av till Calgary. Vi mötte upp Annas bror Håkan och flickvännen Kikki. Dagen efter bjöd jag gänget på NHL hockey. Calgary mot Colorado. Jag var superpeppad. Äntligen lite riktig stämmning.

Det var som jag hade trott en jäkla bra underhållning. Kanske lite väl mycket som på tv, men va fan nu har jag varit på NHL hockey och det är huvudsaken. Calgary vann med 5-2 och jag fick en Calgary filt och fick dricka blasköl i plastbägare. Njutning!

Efter hockeyn och shopping/touring i Calgary drog vi in i the Rockies för skidåkning. Nationalparkernas nationalpark heter Banff. Ett centrum med det mesta, lite väl turistit på ibland, men vatafuck. Det funkar utmärkt för oss.

Jag skidar som bekant, telemark nu. Handlade helutrustning när jag kom hit bort, myser runt på mina Bandit X skidor med G3 bindningar och teleskopstavar. Äventyraren Håkan (Annas bror) som fö har bestigit Mount Blanc drog ut mig på åkning.

Här ser det bra ut. Var en kommentar han ofta drog när vi närmade oss branta raviner. Speciellt vid en ränna där vi fortfarande såg krutstänken från lavinsprängningarna såg jag glöden i hans ögon. Bara att haka på.

Med snö vinande runt öronen och knädjuptpuder pumpade vi oss ner för bowlsen / ravinerna. Efter första åket på ett av de brantaste partierna släppte inte blodsmaken i munnen förrän 5 min i liften. Åket tog ca 7 min med konstant pump i lössnö. Den natten hade det kommit 20 cm nysnö :)

Häromdagen fick jag en glad påhälsning. Två polare från i höstas kom förbi. De hade arbetat i Alaska under en veckas tid och var på väg söderut till Kamloops där de har kontor nu.

PEPP PEPP PEPP, int Metallica men mera resor. ;) Den 5 april drar jag o Anna ner o bor hos lirarna i Kamloops i några dagar och sedan bär det av mot USA. 4 veckors förlovningsresa / studieresa/ slapparresa.

Längtar...take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar