09 juni 2008

Köpa CD-skivor!

Vad gör man när det är varmt som fan i lyan och man har lite festivalångest (ja, jag ville också vara på plats i Tyskland och Rock Am Ring.. eller Sweden Rock Festival.. eller vadsomhelst)? Jo, man beställer skivor och vips så är man på ett fantastiskt underbart humör! Köpa skivor är en drog, världens bästa drog!

Smack:

Nine Inch Nails - Ghosts I-IV – Näpp, jag köper den inte förrän nu! Skämmes tamejfan, men jag har spelat sönder den som mp3 och därmed fått för mig att jag har ägt skivan.

Cult Of Luna - Eternal Kingdom (Ltd Digipack) – Släpps om några dagar. Baseras på en dagbok från en gammal patient från det gamla flippade mentalsjukhemmet i Umedalen. Cult Of Luna är alltid bäst.

Opeth - Watershed (CD+DVD) – Jag börjar komma in i skivan lite granna. Jag lyssnar på en låt till och från jobbet två dagar i följd. Och sen så tar jag nästa låt. Sakta men säkert växer Åkerfeldt och co:s senaste verk. KÖP!

Opeth – Damnation – Och när man väl är inne i Opeth-peppen är det viktigt att äga de bästa plattorna.

Opeth - Blackwater Park – En fantastisk skiva detta som jag ser fram emot att dyka ner i ännu mer när jag äger den som CD.

Iron Maiden - The Number Of The Beast – Det är dags för mig att se Maiden igen snart. Och på CD äger jag de fyra senaste studioalbumen samt de två första. Det är pinsamt, jag måste äga hela 80-talet. Men jag tar det sakta men säkert.

Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son – Samma argument som ovan.

Bullet For My Valentine - Scream Aim Fire (CD+DVD) – En av 2008 års bästa skivor hittills. Va?! Har jag gått och blivit EMO!? Möjligt, men det ÄR en suverän skiva. Spelglädjen och riffandet och melodierna är underbara. Jag var på Rocks i Farsta i söndags och ett småglin sa till ett annat småglin (13 bast högst!): "Bullet for my valentines senaste är skitbra! Den måste du köpa!". Jag ville gå fram och säga "Jaa, faan!" men jag vågade inte. Hursomhelst är jag på kidsens sida. Köp!

Kent - Tillbaka till samtiden (Ltd Edition) – Jag spar det viktigaste till sist. Kents senaste som jag inte äger. Pinsamt! Och denna feta limited-version kostar bara 99 spänn: ” 120-sidig bok - Innehåller bilder tagna av fotograferna Jonas Linell, Thomas Ökvist, Helen Svensson och Michael Hultman. Boken omges av en wrap med omslaget och själva skivan ligger i en ficka längst bak.”

Köpa CD-skivor > din mamma.

5 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på Papa Fredd´s kommentar...

    SvaraRadera
  2. Först lägger du upp familjefoton från din heldag på skansen (Det riktiga. Inte Djurgården Hockeys sommarträning) och sedan skriver du att Kents - Tillbaka till skitnödighetstiden är årets viktigaste skivköp hittills. Dessutom påstår envisa rykten att du slutat färga håret med...
    Det är alltså sant... Erik Persson har hittat Gud och går numera under namnet Esaias Persson

    SvaraRadera
  3. Haha, jag riktigt känner hur adrenalinet sprutade när du skulle skriva denna kommentar Farfar.

    Svar på tal:

    Om man ska diskutera vilken Gudatro man har eller inte så måste jag nämna en man i detta sammanhang, en man som dessutom har tatuerat in självaste JESUS på underarmen - James Hetfield. Gud är metal! Och därmed är det okej att sluta färga håret. Fast nä, jag tror jag ska skaffa dreads och bli skithäftig istället! SKITHÄFTIG!

    SvaraRadera
  4. Va fan! Ska man behöva kolla upp allt om james innan man kallar dig nykristen? ;)

    SvaraRadera
  5. Du ska inte behöva kolla upp, du SKA veta ALLT om James.

    SvaraRadera