07 december 2007

Rock am FUCK!!!!




Helvetet! Jag skakar i hela kroppen. Jag är fucked up. Det här är för stort för mig att hantera.
Jag håller på att bryta ihop av längtan till dagarna 6,7 och 8 i juni månad.
Satt och tänkte kolla in lite om Rock am Ring hade uppdaterat sin hemsida och kanske kastat upp nått band. Roskilde har ju släppt sitt första. Föga peppande Radiohead.

Sagt och gjort. Smackar in Rock-am-ring.com i browern och börjar läsa. Jag stakar mig genom den oerhörda mängd tyska innan den uppenbarar sig för mig. Bandlista! De första släppen. Och likt messias, brinnande buskar och andra profeter och gudar uppenbarar där sig ett första namn och jag tror knappt det är sant.


M E T A L L I C A

Jag börjar fan svettas. JAMES! Jag är så yr att jag knappt lyckas ta mig genom resten av bandlistan och noterar lite snabbt i sammanhanget dussinband som typ Hellacopters, Motörhead och nått mer skit innan jag ser ytterliggare ett namn som ger mig känslor som ligger bortom eufori. Jag blir helt enkelt kåt!

RAGE AGAINST THE MACHINE.

Rage agains the machine spelar i europa för första gången på åtta år! Det här är fan hur stort som helst och det om något är fan i mig ett tecken på att grabbarna är tillbaka på banan. Parentesen Audioslave är och förblir ett blekt minne. Nu jävlar ska det rasas mot maskineriet och det ska göras på Nurburgring tillsammans med James, Lars, Kirk och Robert. Fyra snubbar jag aldrig kan få nog av.
Jag kommer vara där. Jag bokar in semestern redan nu. Ni som inte gör det är och förblir Jocke Berg för resten av era liv.


11 kommentarer:

  1. Ja Pappa Dread, det är hur stort som helst. Jag ska börja spara pengar redan nu så man har om det skulle finnas möjlighet att åka.

    SvaraRadera
  2. Fan låter inte helt jävla fel det där! JAg minns fan rage spelning på hultan.. fy fan. saknat dem. fan detta påminner mig att min bombtrackskiva är snodd. fan måste fixas.

    men fan vi hyr hotell tycker jag. ;) Har fan inte kroppen att vara sjuk 4 månader längre heheh.

    får se hur bra med semester det blir för mig. men egentligen är det typ max 2 dagar ledigt (fredag och måndag) om inte min semester sammanfaller då.

    så sammanfattnignsvis är jag fan så på.

    pengar kommer inte vara något problem. LOVE IT!

    SvaraRadera
  3. ps. fredde lägg till etikett på dina inlägg annars måste jag göra det ds.

    du vet ju att jag är bloggpolisen =)

    SvaraRadera
  4. Jag och nordni smackade det där till varandra imorse och lyckan var väl stor men inte sådär cp-stor ändå. Jag vet inte, det känns som att det nyss var sommar och det är en lååång tid kvar till nästa sommar. Men det är ju inte det ändå egentligen.

    RATM först och främst då. Hultan 2000 såg man dom, det var stört fett. men att hoppa till Bombtrack med 100 000 andra dårar.. fy fan. FY FAAN!

    Metallica. De kommer till Europa igen för tredje året i rad. Jaha... vad kommer de att spela då... men vänta... de släpper ju ett nytt album i vår.. FUCK, det blir ju fan en ny riktig äkta turné! NY SKIVA! FUCK! METALLICA!!!!

    ja, fredde pappa... jag har inte varit på rock am ring och det måste jag göra nån gång i mitt liv. inget snack. Men det är det första datumet hittils på Metallica. De kommer att spela på många andra ställen också. Och ajg tar inget beslut ännu. Men spontant så måste vi ju dra ihop en Metallica-resa för tredje sommaren i rad. HAHH! SMACK!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte sett RATM. Jag trodde aldrig jag skulle få se RATM. Nu kommer jag få se dom tillsammans med 100.000 andra galna metalfans och jag kommer få se dom dagen innan jag ser Metallica. Metallica med en ny jävla plattajävel som kommer vara det viktigaste som hänt rocken sen distpedalen!

    SvaraRadera
  6. Färne.
    Nurburgring ligger inte direkt mitt i stan så hotell är uteslutet.

    SvaraRadera
  7. Ja Färne, förutom att det kanske inte finns så mycket hotell där så är det dock exakt så Jocke och resten av hans KENT skulle bo. På hotell. För HELVETE!

    SvaraRadera
  8. om vi säger så här jag sover nite i ett sketet tält som sist. fan erik rusta-tält är fan uteslutet =)


    tält komer ngo funka kung. ska bara se till att fixa lite bättre kläder och shit. men emn lär ju inte vara svinkallt där nere heller. fan i söder ju =)

    men jag ska inte vara en jocke berg och gnälla när det är konsert. så ja är bajs på!

    SvaraRadera
  9. Och helvete, helvete, helvete... eleverna slutar vårterminen 10/6, så det finns fan inte en chans att jag kan ta mig loss med skolavslutning och betygssättning och allt vad fan det heter.

    Tyvärr. Får bara hoppas på att liknande line-up kommer till en festival nån vecka eller två senare.

    SvaraRadera
  10. Hej Metallica-nördar. Det finns ett stycke som heter "Att dö till Metallica" på min blogg nu. Ni förstår mig säkert.

    http://buster.blogg.se

    SvaraRadera
  11. Färne: Rock am Ring är känt för kallt väder hehe. Jag hade mer eller mindre långbrallor och hood på mig konstant och då var 07 ett varmare år än 06. Men det är värt.
    Vi får fixa ett fett militärtält med kamin å grejer :)

    SvaraRadera