30 juni 2008

Den oändliga jävla musikpeppen + halvårsrapport på 2008 års bästa skivor

Musikpeppen tar aldrig slut. Det kommer alltid mer och mer och jag kan inte värja mig. Men innan jag peppar sönder allt och alla med musikpepp så tänkte jag lista 2008 års bästa skivor so far. Tidigare har jag ju varit så jävla seg med min årsbästalista så jag tänkte att jag ska vara lite smartare och börjar med att lägga in en halvårsrapport. Då är man bättre förberedd när året närmar sig sitt slut och har något att jämföra med. Och då har band som Metallica och Slipknot släppt nytt också…

2008 års (hittills) bästa skivor:
Meshuggah - Obzen
Opeth - Watershed
Cult Of Luna - Eternal Kingdom
Nine Inch Nails - The Slip
Bullet For My Valentine - Scream Aim Fire
Nine Inch Nails - Ghosts I - IV
Cavalera Conspiracy - Inflikted
In Flames – A Sense of purpose
The Mars Volta- The Bedlam In Goliath
Steve Von Till - A Grave Is a Grim Horse





Det räckte inte med paketet Slipknot+MH i november. Nu kommer också Monster Magnet och lirar på tre datum i Sverige i november (5, 6, 7 november). Fuck yeah! Det lönar sig alltså för oss svenska fans att Dave har en svensk flickvän. Jag har spanat in lite klipp och bilder från deras nuvarande turné och herr Wyndorf måste ha gått upp 10 kg. Jag antar att det blir så när man lägger ner drogerna och börjar käka istället. Eller så gör man en Trent och käkar äpple.




Slip’jävla’knot har lagt släppt två nya låtar för kommande skivan; singeln Psychosocial och All Hope is Gone. Jag har lyssnat igenom låtarna ett tiotal ggr nu och de växer! Och imorgon ska de ”släppa” de nya maskerna! Ta er genast till Mick Thomsons MySpace-sida och lyssna: http://www.myspace.com/mickthomson2


Lars Ulrich och hans trumspel har dominerat på Fly On The Wall-klippen på missionmetallica.com men nu verkar det äntligen vara slut med det och senaste klippet då James sjunger på en ny låt är hur bra som helst. ”Holy Revolver” kan kanske vara en tänkbar titel och det korta men feta klippet ger mig gåshud!

Avslutningsvis vill jag tillägga att jag köpte två DOWN-biljetter idag (en till mig och en till min broder). Fredde, har du köpt din?;) KB i Malmö 13 juli.

3 kommentarer:

  1. Men du glömmer ju kanske HÖSTENS VIKTIGASTE skivsläpp totalt: Oasis och VERVE släpper nytt i höst. Jag är så galet peppad. Räknar ner dagarna. Hur kul är eg metal när det finns BRITTPOP?!

    SvaraRadera
  2. Hur kul är egentligen Britpop 2008? Det var väl längesedan Oasis släppte nåt intressant. Urban Hymns var ju ett mästerverk men jag är tveksam om att herr Ashcroft och The Verve kan skapa nåt så bra igen. Näe, det blir Metal i höst! METAL Anna! Du måste bli Metal! Släpp allt annat; Britpop, NIN-elektro, HC, din mamma.. go METAL FOR FUCK SAKE!

    SvaraRadera
  3. Herr Ashcroft och co kommer inte att kunna skapa om det de redan gjort, men å andra sidan kommer inte Metallica göra om Master of Fuck heller. Metal var liksom fräshare förr. Å andra sidan har just metal gengren utvecklats mer än vad brittpop/rocken har.
    Det handlar snarare om vad som är tillfredställande och inbjudande. Jag tror stenhårt på brittpop/rocken i höst. Många amerikanska band i samma gengre är på uprising nu också.
    Dessutom att få se Verve live var helt sanslöst. Hamnar på topp 5 konserter i mitt livnågonsin. Så stort var det. Tårarna bara sprutade till Weeping Willow. Har lyssnat in delar av skivan som kommer i höst och jag är övertygad. Jag känner en enorm pepp! Men nu i satan ska jag till Götet och se på Brucan. Bättre än så blir det inte!

    SvaraRadera