24 juni 2008

Slipknot, Snake, Sex och Eniro-flygfoto!

Children of Bodom ska spela på Hovet 12 november. Wow. Jättewow. Vilka har de med sig då? Jo, SLIPKNOT och MACHINE FUCKIN’ HEAD! Biljetterna släpps 26 juni. Jag har ingen aning hur jag ska palla både slipsknuten och maskinhuvudet på en och samma kväll men jag kommer att vara där! Slipknot. Machine Head.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article2742340.ab



Jag, Linn och tus’n andra brudar gick på bio i lördags. Vad såg vi? Sex and The City! Jag hade lovat Linn för ett halvår sen att följa med när filmen gick upp på biograferna men när stunden var inne så kände jag lite småångest. Se Sex and The City på Bio?! What the hell. Men eftersom Linn mer eller mindre konstant måste se Die Hard och liknande tuffingrullar så var det naturligtvis självklart att ”ställa upp”. Jag kom dit maskerad med ansiktsmask och luva så ingen skulle känna igen mig. Jag såg ungefär tio andra killar i salongen, resten var chicks (nåt för dig Nordin!). När filmen började så applåderade allihopa (utom jag) och sen när huvudkaraktärerna visade sig så tjöts det och applåderades igen. Jag kände typ ”Vad faaan…” men sen blev det bra och en helt klart underhållande film ändå; t ex när Charlotte bajsade på sig. Det var riktigt dramatiskt ibland också (faktiskt), t ex när Carrie dunkade blombuketten i skallen på mr Big. Men jag kommer nog inte att dra och se uppföljaren ändå.



Det tog ungefär en vecka men nu är det gjort – jag har klarat Metal Gear Solid 4! Sparfilen hamnade på 24 timmar så förutom att ha jobbat, ätit, sovit, bajsat och firat midsommar har jag inte gjort så mycket mer än spelat. Med Linn peppad vid min sida. Hon mer eller mindre tvingade mig att spela klart spelet inatt trots att klockan var 02.30 eller liknande på morgonen när jag var klar. Men det var det värt! Spelet är (ja, jag har sagt det nu på varje blogginlägg men fuck it) helt makalöst. Och slutet är så dramatiskt och övermycket och med så många vändningar att man måste spela det för att förstå det. Jag ska inte avslöja något Anna men ja, det rann tårar längs mina kinder på slutet. Du kan aldrig gissa dig till hur spelet slutar! Så hård är jag – lipar av tv-spel! Hideo är gud.




Och sist men inte minst måste jag nämna att Eniro har släppts 45-graders-utsiktsflygfoton på 33 städer! Inklusive kära Ö-vik. Jag har roat mig i 15 minuter att snurra runt på Gammgårdsvägen och närliggande områden. Hur bra som helst. http://www.eniro.se/utsikt/

5 kommentarer:

  1. Hehe, jag hade gärna gått på bion bara för att se din maskering!

    SvaraRadera
  2. Ja men du har ju en konstigt läggning också!

    SvaraRadera
  3. 11.13 - Copenhagen, DEN - KB Hallen


    Tål dubbeln!!!

    SvaraRadera
  4. Slipknot+MH lirar i Köpenhamn också dagen efter? KB Hallen? Heter stället så? Lurigt namn, då tänker man ju på KB i Malmö.

    Jaja.

    Nä, jag skulle inte tåla den dubbeln. Om man klarar att kliva upp dagen efter en konsert med Slipknot och Machine Head för att resa till Köpenhamn och se dom igen ett dygn efteråt - då har man helt enkelt inte gett järnet. Helst ska man va dö'.

    SvaraRadera
  5. Ja, faktiskt. Jag gillar masker och smink, har jag kommit på.

    SvaraRadera