14 februari 2008

Hemska tanke

Fråga: Vet ni vad det är för likhet på könssjukdomar och tjuvar?
Svar: Man kan få med dem båda hem från krogen.
Förklaring: Se nedan.


Jag ligger i tv-soffan här hemma i lägenheten och slökollar på tv-serien Californication, som TV4 har börjat sända. Om ni inte sett serien kan jag väl berätta att den handlar om den halvt misslyckade författaren Hank Moody, spelad av David Duchovny, och hans dekadenta leverne. Vill ni veta mer får ni söka upp den informationen själv.

Ikväll sänder de avsnitt nummer sex på TV4. Jag tror i alla falla att det är avsnitt sex, men sak samma. I början av avsnittet är Hank och handlar lite förnödenheter, men slutar inte för det dricka whiskey direkt ur flaskan. Bland matvarorna i affren träffar han en sexig surfartjej som frågar honom om lite råd angående hennes val av vin. ”Wine is fine, but whiskey is quicker”, säger Hank och mer eller mindre bara går därifrån. Sen möts de två i kassan och surfartjejen har inte pengar så Hank betalar hennes vin. Surfartjejen följer med honom hem, de lyssnar på Hanks LP-skivor, röker gräs…

Sen när vår kära Hank vaknar morgonen efter… Då är gitarr och skivor borta! När jag såg det fick jag till en början kalla kårar, sen blev jag förbannad och slutligen blev jag rädd. Jag blev rädd för det här är ju något som skulle kunna hända i verkligheten. Det räcker ju att man tar med fel person hem nästa gång man är på krogen…

Men jag fattar inte hur någon kan vara så jävla jävlig att man snor en persons skivor. Stjäl min TV, dvd-spelaren eller matberedaren, som faktiskt är jävligt dyr, men inte mina skivor. Från och med nu är det inte bara könssjukdomar man måste skydda sig emot, det är tjuvarna också.

Haha, det är roligt att skriva skitinlägg på bloggen. Synd bara att man aldrig får veta hur många av läsarna som inte fattar när man skämtar, är ironisk eller rent ut sagt dryg... Nej, nu missade jag premiären av In Flames ny singel på P3 Rock.

6 kommentarer:

  1. Men han fick ju tillbaka alla grejerna, samt knulla ännu mera! IT was win-win!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, Anna. Men det är själva grejen. Jag är ju inte lika cool som Hank så jag skulle ju inte få tillbaka grejerna.

    SvaraRadera
  3. Ja, men slut vara emo då och se till att bli det! ;D

    SvaraRadera
  4. Du är skämtsam, ironisk, dryg och röv på samma gång!

    Men kom ihåg att det där är en tv-serie, påhittat alltså! tänk så ty det kommer inte att hända i verkligheten. Skulle det hända.. ja då är världen förlorad

    SvaraRadera
  5. Det där misstänker jag är en bild på Alicia Keys från filmen Smokin' Aces. Den är dålig, se den inte.

    SvaraRadera
  6. Lösningen på problemet:
    Om jag får ligga med en sjukt het surfarbrud som senare snor mina skivor skulle jag fortfarande tänka. "Score!" ;)

    Lösningen på problemet är att ha så jävla stor skivsamlig att den är omöjlig att frakta ur lägenheten i sin helhet.

    SvaraRadera