28 februari 2008

All you need is a friend, JD and a gun!

... världens bästa textrad signerat världens tuffaste vilande rockband - Dirty Mischief. En utmärkt textrad som jag skulle vilja skriva om till "allt du behöver är en vän, Guinness och en hockeymatch!".

Vardagarna är oftast ganska tråkiga. Ni vet, man kommer hem från jobbet och är seg som fan. Halvslumrar framför tv:n. Käkar nån smaklös middag, ser nån tv-serie och sen är det läggdags. Boring boring, same shit, dag efter dag. I mitt lyxiga liv som MODOit ser det dock helt annorlunda ut. I princip två ggr/veckan under den gråa arbetsveckan är det total spänning i tillvaron eftersom MODO spelar. Jag kan medge att jag inte alls är lika flitig besökare i Swedbank Arena denna säsong, det har att göra med att jag inte får med mig någon. Tidigare har ju Svaneby stått för fordon och då har det gått betydligt bättre (dock ska jag vara på plats på lördag har jag tänkt!). Istället ser jag i princip varje match hemma hos Nordin. Det har varit tradition nu två säsonger i rad och det är perfekt. Först och främst är det jag och Nordin som ser matchen. Nordins kombo Henrik brukar oftast kika på matchen och sen brukar hans brorsa och dennes polargäng vara där också, dock inte lika frekvent som tidigare. Lite annat löst folk kan komma och gå också. Kriz, den stjärten, hänger i princip aldrig på den tråkmånsen.

Men det handlar om sammanhållning. Och det gäller att släppa fram ilskan, glädjen och adrenailet 100 % varje match. Då är det kung. Det är också kung när Nordin bjuder på käk som han gjorde i tisdags då det blev fingrillade lyxburgare och jag bjöd på Guinness. Matchen vann MODO efter att Salle hade avgjort matchen i sudden när det återstod en sekund av matchen. Det, mina damer och herrar, är roligt det. Ikväll bjuder Nordin på revbensspjäll och jag bjuder än en gång på drickat från systemet. Guinness passar bäst och är en tradition. Och ikväll behövs den goda bärsen för att man inte ska flippa totalt på grisarna från Jönköping; Ledin och Jämtin.

Såå.. ni stackare som inte upptäckt spänningen och glädjen med Hockey och de känslor som Örnsköldsviks stoltaste idrottsmän erbjuder - skärp er! Och utveckla vardagen till något spännande!

Vad är kopplingen mellan Guinness World Records och Guinness Ölen förresten?

2 kommentarer:

  1. Det var en chef på bryggeriet Guinness som drog igång hela den där grejen. Och et vet jag enbart ör att jag älskad att läsa i Guinness Rekordbok när jag va liten.

    SvaraRadera
  2. Ja. Typ. Guinness började sätta upp böcker på pubar på Irland där man förde pub-rekord i dart, biljard osv eftersom det ofta var så mycket tjafs om vem som egentligen var bäst. Sen växte det därifrån.

    SvaraRadera