18 februari 2008

Att påpeka det självklara.

Jonas mummlade nått om meningslösa blogginlägg och heta surfarchicks så jag tänkte att jag lika gärna kan haka på den... trenden? Fast jag ska inte skriva om surfarchicks utan om något som är lika självklart som att solken kommer lysa i morgon med.

Nine Inch Nails är ett av världens genom tiderna bästa och mest intressanta band!

Visst sticker jag ut hakan? Haha. Men det är fan lika jävla sant som det är självklart. Sitter på jobbet och fick tillfälligt nog av all Mars Volta och QUOTSA jag vadat i de senaste månaderna och tänkte att jag skulle dunka in min Mp3-ripp av Beside You In Time. Sagt och gjort! Nu sitter jag här och det slår mig igen hur fantastiskt bra det där bandet är. I alla deras hitills existerande former har de levererat på den nivå få band ens vågar drömma sig till och jag kan tydligen inte fatta hur långt upp den nivån är eftersom jag slås av deras genialiska skapelser om och om igen. Jag kan inte fatta hur bra NIN är! Det går inte!

"This is the first day of my last day" sjunger Trent och jag har gåshud.
"You know me, I hate everyone" sjunger Trent och jag säger "Ni känner mig och jag gråter för alla". Alla som inte fått uppleva detta.

2 kommentarer:

  1. Det som du och jag uppfattar som meningslöst i ögonblicket vi skiver det kan vara allt annat än meningslöst för den utomstående.

    Det här inlägget är ett bra exempel. Jag drömde mig diret tillbaka till Vega... underbart!

    SvaraRadera