08 december 2009

Jägern + MODO = Vinst

Det har varit en sjukt jobbig säsong så här långt. För att hitta lösningen har jag provat att dricka olika typer av öl inför varje match och min tanke har varit att så länge vi vinner så kör vi med samma öl. Detta har dock gått dåligt eftersom jag har tvingats att byta öl varje match.

Nu har jag dock insett vad man ska dricka för att det inte ska bli en förlust. Jag drack det när jag var i Gävle, jag drack det uppe i Ö-vik i Röglematchen, jag drack det på Hovet i torsdags och jag drack det hos Mange i hockeynästet Sumpan ikväll; Jägern såklart! Visst är det kanske illa att dela på en jäger och dricka öl på en tisdagkväll men vad gör man inte för sitt kära lag?

Hädanefter blir det den mångkryddade spritdrykten på varje MODO-match och det ska till fler än en förlust i rad för att jag ska få för mig att det inte är den sanna MODO-vinstdrycken.


Nöjd och härligt småskäggig Näslund efter kvällens vinst mot HV

1 kommentar: