03 februari 2010

Uncharted 2 eller Bioshock?

Efter en minst sagt intensiv spelhöst (måste skriva en årets bästa spel 2009-lista!) så har jag fått upp suget efter att bli en spelnörd igen. Jag hade tänkt att börja igen under julledigheten men då lirade jag igenom MGS igen (sjukt kung!) men köpte inget nyare lir. Men nu är det dags! Dock har jag svårt att välja vilket spel jag ska välja.
Det finns några spel jag är sugna på och för att få bättre råd så skrev jag följande msn-fråga och skickade det till några polare:

vad tycker du jag ska spela för spel härnäst?
Bioshock 1 (inför kommande tvåan)
Uncharted 2
Modern assfare 2
Bayonetta
Assassins Creed 2


Följande svar fick jag:

Snubbe 1:
Uncharted 2
körde genom det själv för första gången häromdagen, kunde knappt släppa det
grafikporr utan dess like


Snubbe 2:
Bayonetta, Assassins Creed 2 och Uncharted 2 i valfri ordning
alla tre = tre av världs just nu bästa spel om du frågar mig
Snubbe 2:
världens even
men jag håller Uncharted 2 som bäst av dem faktiskt, ett riktigt masterpiece
enkelt, spännande, underhållande, bra kontroll, enkel men fungerande story och jävligt snyggt.




Snubbe 3:
Bioshock 1 har en grym spelkänsla och story. Brukar inte tycka om FPS på konsoll men Bioshock är som gjutet för det hela. Jag inväntar med stor spänning och längtar av att förhoppningsvis njuta lika mycket över 2'an!
Uncharted har jag bara läst om, väldigt snyggt spel (både ettan och tvåan) och tvåan har ju dessutom vunnit flera priser, så som årets bästa spel 2009.
Assfare kan jag inte uttrycka mig om.
Bayonetta har jag testat demot när det väl fanns på PSN (är borttaget senast jag kollade, ingen aning om varför). Grymt snyggt spel, mycket het brud med underbar kropp. Hade jag fått knulla en spelkaraktär hade jag valt henne. Eller Samus.
Spelstilen i Bayonetta är dock inte min riktigt, springa fram och slå ner allt i sin väg, men demot visade iaf några element som gjorde det lite mer spännande. Fick dessutom 40/40 av Famitsu vilket är väldigt ovanligt.
Snubbe 3:
Assassins Creed har jag, liksom Uncharted, bara läst om. Mycket snyggt och tvåan ska tydligen vara ännu bättre än ettan. Mer story i tvåan också har jag hört vilket lyfter spelet.
Så, om du bara vill ha ett enkelt svar från mig så är det: Bioshock



Snubbe 4:
kör bioshock. körde igenom det i julas, kanon fast jag inte brukar gilla FPS


Snubbe 5:
din mamma


Snubbe 6
Uncharted 2 - helt fucking underbart.
Snyggast grafik EVER i konsolvärlden
Toppenbra spelkontroller
Varierat upplägg
Extremt välbalanserat spelupplägg
Smart fiende-AI
INGA laddningstider what-so-ever...
Och då menar jag verkligen I-N-G-A ...
Jävligt välskriven story och fantastiska dialoger - känns verkligen som en riktigt härlig mastadontmatiné på bästa Hollywoodmaneer.
Modern Warfare 2 har ju otroligt fet action men det är nog mest ett MP-lir.


Snubbe 7:
Bioshock 1
Baynoetta är ju dynga ..tycker jag..gillar inte hack n slash grejer
men om du lirat assassins creed 1 så är ass creed 2 jättebra




Utifrån detta snack och mina egna funderingar så finns det två finalister: Uncharted 2 och Bioshock.

Uncharted 2 är jag jävligt sugen på eftersom det är så hyllat som det är. Och det verkar vara ett spel som jag kommer att gilla. Det lilla jag har sett gillar jag som fan.

Bioshock har jag lirat lite förut (PC) men aldrig köpt det för att på allvar spela igenom det på PS3:an. Men tvåan kommer ju snart och det vore tufft att gå direkt på uppföljaren. Det är ju också alldeles för kasst att missa denna spelserie.

Så vad säger ni, kan jag få några sista minuten-tips?

10 kommentarer:

  1. Kung idé att ha en tv-spelslista!

    Personligen så rekommenderar jag Mass Effect 2 till dig. Det smiskar all konkurrens.

    SvaraRadera
  2. Jo Mass Effect 2 har ju varit uppe på pepptoppen länge för er. Men där har jag ju inte lirat ettan och jag vill ju spela på min konsol och äger ju bara en PS3:a. Det är förbannat att inte ME2 släpps bara på 360 och CP.

    SvaraRadera
  3. Njo, det är faktiskt lite tragiskt. :/

    SvaraRadera
  4. Uncharted 2, mumshoran vad bra det är.

    SvaraRadera
  5. Men är du, så att säga, helt CP eller?! Jag har ju sagt att du ska spela GOD of WAAAAAAAAAAAAR! Det släpps väl snart?

    SvaraRadera
  6. GOD OF ASS släpps inte förrän 17 mars röv.

    Det blev för övrigt Bioshock! 249 spänn var ju ett trevligt pris. Hell yeah. Ska börja spela nu!

    SvaraRadera
  7. Å jobbigt med Bioshock du, det finns olika slut så du måste liksom spel det väldigt mycket va.

    SvaraRadera
  8. JAg brukar spela igenom ett spel en gång. Sen får det vara. Fast ibland spelar jag igenom det igen. Om det är riktigt riktigt bra.

    SvaraRadera
  9. Erik. Köp en 360. Mass Effect 2 är för bra för att missas. Serien håller på att bli för spelvärlden vad Star Wars är för filmvärlden.

    SvaraRadera
  10. Jag håller med Father Dread. Du har inte bara ett mass effect att se fram emot under xboxens levnadstid utan tre spel innan den nya generationens konsoler kommer ut!

    SvaraRadera