07 februari 2010

Game of the Year 2010


I fredags spelade jag ut det jag på fullt allvar tror kommer utnämnas till årets bästa spel 2010. Mass Effect 2! Utan att gå in på några detaljer så är spelet den perfekta uppföljaren. Bättre spelmekanik, bättre AI, bättre grafik och de få saker som inte fungerade klockrent i det första spelet är bortplockade. Dessutom är det en klockren tvåa i en serie av tre. Mass Effect 2 är vad The Empire Strikes Back är för Star Wars. Den mörka mellanakten där allt känns hopplöst. Jag har ägt en X360 sedan dag ett och en PS3:a sedan våren 07 och inhandlat duktigt med spel och jag tycker att det här spelet är ett av de två, tre bästa jag spelat denna generation. Så bra är Mass Effect 2. Köp det or Die! Har du inte spelat ettan? Köp det or Die! Har du ingen X360? Köp en or Die! Har du inga pengar? Råna bank or Die!

1 kommentar: