11 februari 2010

Rapture - Pappa Dread : 0 - 2



Igår rullade eftertexterna till Bioshock 2 fram på min TV och detta var inte på grund av menyvalet "credits" utan tack vare ytterliggare en kassaskåpssäker seger mot Atlantbottens eget metropolis. Utan att säga för mycket så tyckte jag att spelet (Bioshock 2) är riktigt riktigt bra. Däremot bjuder det inte på samma fantastiska upplevelse som det första spelet och det beror på två saker. Rapture's ålder och bristen på nyheter.

Eftersom detta är mitt andra besök i detta Ayn Rand - inspirerade chaos till stad så är jag inte längre lika hänförd av det jag ser. Staden har visserligen förändrats med tiden men jag får hela tiden känslan av att jag sett allt. Sedan tycker jag att de nyheter och förändringar som gjorts visserligen är bra, men de är för små och för få för att det här spelet ska nå ända fram. Däremot är det som sagt fortfarande ett förbaskat bra spel som jag varmt rekommenderar alla dagar i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar