02 februari 2010

Another Version of the Truth: The Gift

Jag vet inte vad som hände kring denna pepp. Jag litade på att Svenke och Fredde skötte kommunikationen för detta på bloggen. Själv har jag på något sätt gått in i mitt begrava-NIN-för-ett-tag-framöver-jag och har helt glömt bort detta.

Men faktum är ju att denna speciella live-version av NIN släpptes 25 december och det fick jag inte veta förrän i fredags. I fredags, på Färnes trevliga födelsedagsfest, avslutade vi nämligen kvällen med att se 720p-versionen av The Gift på hans feta projektor. En mycket intressant upplevelse, speciellt med en sisådär 4 dl Jäger och öl i kroppen. Men det var också en fantastisk upplevelse och jag fick en NIN-kick som jag inte haft på länge. The Gift är ett extremt imponerande verk och det känns verkligen som ett officiellt utgiv. Det visuella spöar som helhet allt NIN har gjort förut och spellistan är grymt udda med inte bara klassiska NIN-låtar utan även låtar från The Slip, Year Zero och Ghosts.

Alla format man kan tänka sig (ja faktiskt) finns här:
http://thisoneisonus.org/node/34

Från och med i söndags kan man också anmäla sitt intresse för en fysisk utgåva. Gör så du med! Jag har valt ”1+BD, 2xDVD set”.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar