02 september 2009

På tal om spelmusiksnostalgi...

















7 kommentarer:

  1. Ahh... detta är ljuv musik. Soundtracket till Super Metroid är ju sjukt bra och verkligen stämningsfullt och passande hela spelet igenom.

    Wicked Child (http://open.spotify.com/track/4TQZ4gQduLiY5J3rFXzyZs) och Bloody Tears från Castlevania är ju inte heller att leka med. Sjukt nice.

    SvaraRadera
  2. ja detta är ju RIKTIGA klassiker! något som min lillebror aldrig kommer få uppleva. =)

    SvaraRadera
  3. Super Metroid soundtracket är ju som här ovan redan konstaterat, hur jävla bra som helst. Håller personligen spelet som förstaplats på listan över världens bästa spel.

    Tur är det att man inte föddes allt för sent... :)

    SvaraRadera
  4. Super Metroid är verkligen en guldklimp i min spelsamling. Dock rankar jag nog rollspelet Secret of Mana högre. Men Super Metroid är tätt, tätt, tätt efter. Lirade faktiskt rätt nyligen (nåja, ett halvår sen) ut det på under tre timmar för att få det bästa slutet.

    SvaraRadera
  5. Secret of Mana har ett hyffsat högt begagnatvärde, om jag inte kommer ihåg helt fel. Tänkte inhandla det för några år sedan, men har för mig att det var för dyrt. :/

    SvaraRadera
  6. Du kommer ihåg rätt, mellan 300-500 kr får man ge för enbart kasetten (med engelsk text i spelet, billigare om man köper tysk text). Tack och lov köpte man spelet begagnat när det var relativt nytt, så man har ju även kartong och manual (samt karta vill jag minnas, var ett tag sedan nu).

    SvaraRadera
  7. Jaha, isådanafall så var det ju inte alltför mycket grus att lägga ut. Kanske ska kolla runt lite och överväga återuppleva lite "Secret of Mana"-nostalgi. :)

    SvaraRadera