21 september 2009

Hur mycket är dina principer värda?

Jag sitter här och svär över det marknadsekonomiska Sverige. Detta patetiska jävla påhitt till land där den som har mest pengar går först i kö. Där det är viktigare att folk ska kunna få fördelar via kontot än att "kultur" sprids bland folket och där det är helt oki att tjäna pengar på vad fan som helst, som inte är rent jävla olagligt. Jag hatar det här landet extra mycket nu.

För första gången i mitt liv har jag glömt ett biljettsläpp och då faller det sig ju naturligt att ens polare missar det med. För de är ju så jävla van att ha nån som tjatar i veckor på att se ska köpa biljetter. Så nu har jag två val här. Det ena är att INTE se Rammstein i Malmö nästa år. Det andra valet är att köpa biljetter hos de jag avskyr mer än satan själv. De riktiga hororna i det här landet. De onämnbara. Så innan jag gör mitt val måste jag fundera på vad priset för mina principer och min värdighet är. När börjar jag sälja det jag så hårt tror på? Jag vet faktiskt inte. Däremot är det INTE värt en Rammsteinspelning. Jag må tänkas vara billig, men inte så billig.

Så det blir inget Rammstein för mig 2010. Det är synd. Riktigt synd. Men samtidigt får jag lära mig att komma ihåg saker bättre. Om någon däremot sätter ihop en fond för att hyra en dödspatrull som gör rent hus hos "De onämnbara hororna" så kan jag bidra med en hel del. Då ställer jag mig först i led med en stor säck pengar.

5 kommentarer:

  1. Jä, jag säger som Cliff: Kill 'em All!

    Misstaget jag gjorde var att jag inte visste hur stora Rammstein verkligen är. Inte fan trodde jag att det skulle vara sån jävla rusning till två stycken inomhusgig på de två största inomhusarenorna i Sverige. Visst, de där onämnbara bitchesarna spelar ju självklart in också men ändå...

    Jag hade tänkt glida lite och sen köpa nå plåtar imorrn eller nåt. Det hade varit jävligt kul att se dom, ett av de där banden man inte har sett, men jag känner som dig Fredde och lär inte gå. Fast när tiden är inne är det möjligt att jag försöker få tag på en biljett ändå. Kan ju finnas nån desperat jävel som behöver sälja. Hade det varit Metallica/AC/DC/Din mamma hade det varit en annan sak. Det hade varit kul att se tyskarna, men inte sååå kul

    SvaraRadera
  2. I det förlovade landet Danmark är andrahansförsäljning till ett pris som överstiger det på biljetten tryckta förbjudet. Rammstein säljer ut Malmö Arena + Globen snabbare än Metallica säljer ut 3x Forum. Inte är väl Rammstein populärare i Sverige än metallica är i Danmark? Det har väldigt mycket med andrahandsförsäljning att göra.

    Annars håller jag med dig. Det hade varit kul att se tyskarna, men inte sååå kul.

    SvaraRadera
  3. Hoppas nya Rammsteinplattan blir bättre än den läckta låten. Den var ganska lam. :/

    En arg biljettockrarhatande mob är vad vi behöver. MOB RULES!

    SvaraRadera
  4. Ja låten Pussy är verkligen lam. Om det är den du syftar på Dave.

    SvaraRadera
  5. Är det så den heter? Har för mig att det var något längre namn. :/ Det har väl ändå bara läckt en låt, eller?

    SvaraRadera