25 september 2009

The man the myth the Mustasch






Först vill jag säga ursäkta Mustasch för att jag lagt ned att lyssna på er. Jag har mer eller mindre tyckt Mustasch-Ralf gjorde bort sig i TV då han förlämpade 80-åriga tanter etc och det var inte äns roligt utan bara tragiskt. Ralf va fan TV är inte din grej. Håll dig till rocken...


Men idag så släppte Mustasch deras nya (och observera) självtitlade skiva Mustasch för förhandslyssning på Spotify .







Jag blev faktiskt chockad av det jag hörde och klassar detta nästan rakt in bland klassiker som Monster Magnets skiva Power Trip. Soundet är rått och har en gnutta Metallica st Anger-onska och Kill Em all gura i sig. Ralf Röjer med stort R! Skivan inleds i samma anda som S&M med ett förväntansfullt intro och övergår direkt till deras singellåt Herasy Blasphemy. Övergången är klockren och man börjar lira luftgura med högra handen. Självklart finns ett antal låtar som är väldigt likt Mustasch klassiska sound men jag tycker ändå detta är något av en pånyttfödelse för Mustasch. Helt klart en party-platta som får en totalt jälva pepp även fast man är bakis! Tror det är det tunga genomgående tugget i gitarrerna som nästan finns i alla låtar som får mig att bli tokig!


I övrigt så tar mig deras nya omslag till tankar runt filmen Dusk till Dawn då den en aningen påminner om Dusk till Dawn 2. Men det var ett sidospår. :-)







Annars För er som inte har Spotify Premium kan kolla in deras singellåt Heresy Blasphemy som finns på YouTube. Lägg märke till kyrkklockorna i slutet. Metallica fucking A!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar