17 september 2009

Konserthösten 2009 är över mig med!

Kommer ni ihåg Rawk the Rawks inlägg om att mörkret och kylan snart är över oss? Där han snackar om att fördelen med denna kommande årstid är att man får chansen att se en massa band live på sina inomhusturnéer? Jag kan inte annat än hålal med och även jag har gjort ett första (och troligtvis sista) utkast på färdigbokade konserter som jag är peppade på. Det ser ut att bli en grym konserthöst även för Pappa Dread. Förutom en speciell spelning i en speciell stad så är jag mest peppad på Isis och Rise Against. Isis har jag missat två gånger och slitit skägget båda gånger och Rise Against släppte ju enligt mig 2008 års näst bästa platta. Att sedan Isis tar med sig Dälek gör saken riktigt jävla kung. This is it! (Som den obestridde kungen av popp skulle sagt det.)

Rise Against
31.10.09 Vega - Köpenhamn

Isis + Dälek
1.11.09 KB - Malmö

Marilyn Manson
6.11.09 Malmö Arena - Malmö

Metallica
14.11.09 Madison Square Garden - New York

The Mars Volta
2.12.09 Vega - Köpenhamn

Hardcore Superstar
10.12.09 KB - Malmö

Spelning nummer fyra på listan blir nått att minnas länge. Det har även börjat dyka upp lite spelningar för 2010 men de får jag rabbla om i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar