30 juni 2009

IMORGON: ARVIKAFESTIVALEN 2009!




Japp imorgon drar man på festival! ARVIKA FESTIVALEN! Lite otippat man ändå totalt tippad festival när man såg banden! Alltså kan man missa Nine Inch Nails sista Spelningar?! Ja Den sista i Sverige! Ja de spelar ju i SVERIGE ERIK! Två fucking sekunder från oss! I detta fall finns inget jobb (iofs är mellan jobb) eller annat störmoment som kan hindra en (har pengar som tur är).


Det jag menade med att det var lite otippat med festival beror på att man inte kunnat planera så bra pga av att man inte vet när man får ett jobb eller ej. Så biljetterna till Arvika köptes väldigt sent. Så sent somför en vecka sedan. Men i hjärtat visste jag hela tiden att jag skulle åka. Så nu när fakta och fiction är ett så känns det riktigt bra!

Vi är ett litet annat gäng än normalt (oftast en kombo av fetfyllagänget = smackebonkgänget) som åker denna gång på festival. Nu baserar vi på basen av mig och Koskinen och Per (Koskinens rödlätta polare). Så vi blir nu 8 pers som åker bil till Arvika imorgon.

Vi blir dessa som far till Arvika:
- JAG FÄRNE + Tillbehör
- Koski
- Per + Tillbehör
- Emir (the wild card)
- 2 tjejpolare till Koski och Per. Oslo skulle ha nått att göra med dessa...


Själva campingen blir annorlunda som fan i år. VUXET och nära på en hädelse men som jag säger måste man testa allt för att kunna veta hur det är. Jo vi har ett eget hus mitt i Centrala Arvika och vi har allt lyx man kan tänka sig. Som sagt man måste ju testa sittplats någon gång om man nu endast har kört stå-plats....
Men ok, jag skämms lite att säga att vi ska bo i hus. Men fan det skiter jag i just nu för det ska bli gött att kunna däcka i ett hus och slippa bli toksjuk. Festa i leran kommer vi självklart göra men sedan tar vi en dush + kebab innan man somnar in under ett varmt täcke. Japp snart är man 30 år och man har krav på sin vardag nu och ja ibland får man fan lov att kompromissa boendet... =)

Ja nu till det viktiga. Så vad blir detta för festival? Supa eller se band?
Antigen kan man ha ha prio på supa och sitta på campingen och hojta och thats it.. Eller så kan man spendera hela tiden vid scenerna och tvinga sig köpa ölen för dyra pengar. 2005 Hultsfred var ett sådant år då musiken var så bra att man knappt han supa. Just nu har jag kommit fram till att jag vill ha en fet festival men med vissa regler gällande band som jag inte kan missa. Som det ser ut just nu är första dagen den dag man kan unna sig att dricka lite mindre och konsentrera sig på banden. NIN spelar då så att säga! FUCK JÄ! Så det blir nog en bra vägning mellan supa och se band. Är grymt festivalsugen ska ni veta!


För att kunna planera har jag gjort en lista med band att se. Den ska användas till att lägga riktlinjer till festivalfetfyllan. Denna egna bandlista kommer utgöra reglerna för festivalspelistan som kommer vara basen för planeringen av alkoholintaget.



FÄRNES LIST OF RULES


FÅR INTE MISSA även hur full du är!

- NINE INCH NAILS
- DEPECHE MODE


MÅSTE SE

- THE MARS VOLTA
- FEVER RAY
- OPETH
- RÖYKSOPP
- BURST
- WELLE:ERDBALL
- DAF
- THÅSTRÖM
- KORN

BÖR STARKT ÖVERVÄGAS

- Dektetivbyrån
- ANNA TERNHEIM
- THERMOSTATIC
- BULLET
- AESTHETIC PERFECTION

Kan se och höra, om nu inte ölen är för god

- THE SOUNDS
- EAGLES OF DEATH METAL
- Lillasyster
- MUSTASCH
- ELEGANT MACHINERY
- Santigold
- Tiger Lou
- HOFFMEISTRO


...Å FUCK BOB HUND.....världens bästa liveband?! VA! Ni som tycker det gå på Nine inch nails så inser du att du fan har nått fel i skallen!

3 kommentarer:

  1. "Tillbehör", det är sprit då eller?

    SvaraRadera
  2. ...det och flickvännen :p

    /Färne

    SvaraRadera
  3. MUSTASCH ska du fan se! Och EAGLES OF DEATH METAL! I övrigt är du en hora och jag kommer inte att svara nån gång när du ringer under helgen. Bara så att du vet.

    Däremot ska jag se Neurosis ikväll och det kommer att krossa allt som ni ska se.

    SvaraRadera