02 juni 2009

Wii is for SUX!!

Jag sitter och garvar nu. Framför demot av det som nu kallas Projekt Natal. Det ser helt galet ut och jag kan bara tänka att Wiis motionsensordynga ju mera känns som något från 1996. För att göra en lång story kort. Microsoft köper upp israelist företag som tillverkar 3D kameror gjorda för att kunna precisionsstyra misiler. Det unika med dessa kameror är att de kan se i djupet. Så.. MS slår till. Köper teknik och ger sig på Wii. Det var rätt väntat att MS skulle försöka ta fram nått för att möta Nintendos framgångar och rykten om en X360-Wii-mote har gått varma hur länge som helst. Efter köpet av detta israeliska företag har det snackat som en ny kamera för handkontrollslöst spelande och det har även visats lite korta enkla techdemos.

Igår kväll visades The Whole Shebang! Kolla in det här! Det är kanske inte min typ av spelande men jag kan ändå inte låta bli att imponeras av den uppenbara precisionen. Wii is for sucks!

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-project-natal/50014

3 kommentarer:

  1. Ja att Microsoft och Sony är tvungna att ge sig in på och roffa åt sig av den nya spelmarknad som har skapats med Wii är ju livsviktigt. SPännnade detta. Det blir också intressant att se vad Sony ska göra.

    SvaraRadera
  2. Ja jag ser fram emot Sonys presskonferens (får kolla den efter RaR) men jag har inte några större förväntningar efter förra årets gigabesvikelse. Tror vi får se:
    PSP Go!, Metal Gear Solid till PSP (Big Boss), Ett nytt Ratchet, Mer Gameplay från Uncharted 2, eventuellt nått från Final Fantasy 13, Ett MMORPG från Square Enix som inte är FF11 och rimligtvis något om GT5. Microsofts presskonferens igår var helt galet bra. Man hade skrattat och sagt att X360 skulle få ett svårt år då det helt saknades stortitlar. Nu skrattar ingen och jag tror Sony får det svårt att rå hem årets mässa igen. Men jag hoppas att jag har fel. Jag behöver mer spel till min PS3:a

    SvaraRadera
  3. Sony visar ett trollspö av plast....

    SvaraRadera