07 juni 2009

Elvis är kung – när man känner igen sig!

Serien Elvis är en ofta klockren seriestripp som publiceras varje dag i Metro. Den handlar om Elvis och hans vardagsbekymmer som han gärna diskuterar med sin fru. Som jag har fattat det bygger den, likt serien Rocky, på skaparens egna liv och när man känner igen sig är en sådan serie klockren. Då ler man för själv i tunnelbanan när man, likt tusentals andra, är på väg till sitt jobb på morgonen och surar.

Min bror ringde nyss mig och snackade skit om tv-serier och spel och vice versa. Jag satt dock och halvsov och var småirriterad och orkade inte prata så länge. Han nämnde dock Elvis-strippen från 1 juni och jag tyckte den var klockren. Klicka på den och läs:


Anledningen till att jag satt och sov nu var ju för att jag var uppe lite för länge inatt (halv fem) och spelade Killzone 2. Och då känner man sig ofta lite segare och surare än vanligt. Fast jag har försökt att vara glad när jag och Linn har varit runt i stan och varit på lägenhetsvisningar och varit runt på klädaffärer där Linn tittat på bröllopsklänningar medan jag har stått bredvid i solbrillor och varit ball.

1 kommentar: